جودو؛ ژاپن صدر جدول مسابقات گرند اسلم باکو را حفظ کرد

 جودو؛ ژاپن صدر جدول مسابقات گرند اسلم باکو را حفظ کرد
Copyright (c) Jensen Lars Moeller
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هدایت حیدرُف یکی از جودوکاران کشور میزبان با حمایت تماشاگران حاضر در سالن مدال برنز مبارزات وزن منهای ۷۳ کیلوگرم را بر گردن آویخت.

آگهی

مجموعه ورزشی حیدر علی‌اف در شهر باکو روز شنبه میزبان جودوکارانی از سراسر جهان بود که برای کسب مدال در یک تورنمنت گرند اسلم تور جهانی جودو به این شهر آمده بودند.

بهترین جودوکار مرد

ودات البیرق از کشور ترکیه در دومین روز تورنمنت عملکرد درخشانی داشت و با اجرای فنون زیبا و پیروزی بر رقبا مورد توجه تماشاگران و کارشناسان این رشته قرار گرفت.

جودوکار ترک در فینال مبارزات وزن منهای ۸۱ کیلوگرم نیز با کسب امتیاز ایپون از سد حریف کروات خود گذشت تا ضمن کسب مدال طلا عنوان بهترین ورزشکار مرد روز دوم تورنمنت را نیز از آن خود کند.

البیرق پس از قرار گرفتن بر سکوی نخست این مسابقات احساسش اینگونه بیان کرد: «این نخستین مسابقه من پس از بازی‌های المپیک بود و تلاش داشتم که دست خالی از تورنمنت خارج نشوم، خیلی خوشحالم که مدال طلا را کسب کردم.»

بهترین جودوکار زن

در مبارزات وزن منهای ۶۳ کیلوگرم، لوسی رنشالِ بریتانیایی با برتری مقابل کلیه حریفان صاحب گردن آویز طلا شد و بهترین ورزشکار زن روز دوم تورنمنت لقب گرفت.

رنشال که در گرند اسلم پاریس نقره گرفته بود بار دیگر به فینال این وزن راه یافت و این‌ بار برای کسب مدال زرین مسابقات حریفی از مغولستان را از پیش رو برداشت.

جودوکار بریتانیایی پس از قرار گرفتن بر سکوی نخست گفت: «سعی می‌کنم که با فشار و استرس کنار بیایم، برای این کار در خانه سخت تمرین می‌کنم و تمرین‌های تیمی خوبی هم داریم، هر روز انگیزه‌ام را بیشتر می‌کنم تا به اوج آمادگی برسم تا برای مسابقات بعدی مهیا شوم.»

نخستین طلای روسیه

ماخمادبک ماخمادبکوف، جودوکار روسیه در راه رسیدن به فینال رقابت‌های وزن منهای ۷۳ کیلوگرم هدایت حیدرُف، از سد حریفی از کشور میزبان گذشت و در مبارزه نهایی نیز با غلبه بر کِن اویوشی از ژاپن صاحب گردن آویز طلا شد.

سومین طلا برای تیم ژاپن

اوتانا تارادا در فینال مبارزات وزن منهای ۷۰ کیلوگرم زنان با اجرای یک فن پرتابی زیبا و کسب امتیاز ایپون حریفی از کشور کرواسی را شکست داد تا کشورش را صاحب سومین مدال طلا در این تورنمنت کند.

۲ مدال برنز برای ورزشکار کشور میزبان

ستارگان تیم آذربایجان در دومین روز تورنمنت نیز روی تاتامی رفتند و عملکرد آنها در مجموع رضایت و تشویق هوداران را به همراه داشت.

هدایت حیدرُف یکی از این ستارگان بود که روز شنبه موفق شد با حمایت تماشاگران حاضر در سالن مدال برنز مبارزات وزن منهای ۷۳ کیلوگرم را بر گردن آویزد.

در مبارزه رده‌بندی رقابت‌های وزن منهای ۸۱ کیلوگرم نیز دو جودوکار آذربایجانی برای کسب مدال برنز به مصاف هم رفتند که در پایان الیجان حاجی‌‌اف پیروز از تاتامی خارج شد.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودو؛ لوسی رنشال در گرند اسلم ابوظبی برای بریتانیا مدال طلا گرفت

جودو؛ چهار طلا برای تیم ژاپن در روز آغازین گرند اسلم پاریس

جودو؛ گرند اسلم ابوظبی با برتری تیمی روسیه به پایان رسید