جودو؛ چهار طلا برای تیم ژاپن در روز آغازین گرند اسلم پاریس

 جودو؛ چهار طلا برای تیم ژاپن در روز آغازین گرند اسلم پاریس
Copyright Lewis Joly/Copyright 2021 The Associated Press. All rights reserved
Copyright Lewis Joly/Copyright 2021 The Associated Press. All rights reserved
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تیم ژاپن در وزن منهای ۷۳ کیلوگرم مردان صاحب چهارمین مدال طلای خود در روز نخست تورنمنت پاریس شد. کنشی هارادا در فینال این وزن موفق شد حریفی از فرانسه را شکست دهد.

آگهی

رقابت‌های گرند اسلم جودو در پاریس که از جمله شاخص‌ترین تورنمنت‌های بین‌المللی این رشته ورزشی است روز شنبه با حضور جمعی از ستارگان و قهرمانان سرشناس جهان استارت خورد.

واکانا کوگا، جودوکار سبک وزن ژاپنی در فینال مبارزات دسته منهای ۴۸ کیلوگرم زنان با برتری مقابل کلمان لوگو از کشور فرانسه نخستین مدال طلای این تورنمنت را نصیب خود و کشورش کرد.

جودوکار ژاپنی با امتیاز ایپون حریف خود را از پیش رو برداشت و مدال طلای خود را از دستان ماریوس ویزر، رئیس فدراسیون جهانی جودو دریافت کرد.

بهترین جودوکار مرد

عنوان بهترین ورزشکار مرد روز نخست گرند اسلم پاریس به بالابای آقایف از جمهوری آذربایجان تعلق گرفت.

آقایف در فینال وزن منهای ۶۰ کیلوگرم رمضان عبدولایف روس را با امتیاز ایپون شکست داد تا برای نخستین بار در مسابقات گرند اسلم بر سکوی نخست قرار گیرد.

جودوکار آذربایجانی پس از دریافت مدال طلای خود از دستان رئیس انجمن فدراسیون‌های بین‌المللی المپیک تابستانی گفت: «قول داده بودم که مدال طلا را به کشورم ببرم و خیلی خوشحالم که این اتفاق رقم خورد.»

بهترین جودوکار زن

گیفین پریمو از اسرائیل در مبارزات وزن منهای ۵۲ کیلوگرم زنان خوش درخشید و ضمن کسب مدال طلا عنوان بهترین ورزشکار زن روز نخست تورنمنت را نیز از آن خود کرد.

پریمو در فینال این وزن آسترید گنتو فرانسوی را پیش رو داشت که یکی از بخت‌های اصلی کسب مدال طلا در این وزن به حساب می‌‌‌آمد.

مبارزه سخت و دشوار فینال در این وزن در نهایت با یک امتیاز تعیین کننده وازاری به نفع جودکار اسرائیلی به اتمام رسید.

گیفین پریمو پس از قرار گرفتن بر سکوی نخست گفت: «واقعا خوشحالم، امروز برایم خیلی خوب تمام شد، هر لحظه از مبارزات در اینجا با این جو و تماشاگران فوق‌العاده برایم ارزشمند بود. این نخستین حضور من در پاریس بود و از موفقیت به دست آمده بسیار خوشحالم.»

برگزیدگان این وزن مدال‌های خود را از نایب رئیس فدراسیون جهانی جودو و رئیس اتحادیه جودو اروپا دریافت کردند.

درخشش جودوکار ژاپنی در دسته ۶۶ کیلوگرم

تیم ژاپن در روز نخست مسابقات دومین مدال طلا را نیز در مبارزات وزن منهای ۶۶ کیلوگرم مردان از آن خود کرد.

ریوما تاناکا در فینال این وزن تائیکو فوجیساکا هموطن خود را با اجرای فن «یوکی گوشی» و کسب امتیاز ایپون از پیش رو برداشت و صاحب گردن آوزیر طلا شد.

ادامه پیش‌تازی ژاپنی‌ها

نوار پیروزی‌های جودوکاران ژاپنی در بخش زنان با برتری هالوکا فوناکوبا در فینال مبارزات وزن منهای ۵۷ کیلوگرم مقابل حریفی از آلمان ادامه یافت.

این سومین مدال طلای ژاپنی‌های در روز نخست مسابقات جودوی گرند اسلم پاریس بود.

چهارمین طلای ژاپن

تیم ژاپن در وزن منهای ۷۳ کیلوگرم مردان نیز صاحب یک مدال طلای دیگر شد. کنشی هارادا در فینال این وزن موفق شد حریفی از فرانسه را شکست دهد و بر سکوی نخست بایستد.

پرتغال از مدال طلا بی نصیب نماند

مدال طلا در مبارزات وزن منهای ۶۳ کیلوگرم زنان به گردن باربارا تیمو از کشور پرتغال افتاد که در فینال این وزن با امتیاز وازاری در وقت‌های طلایی، لوسی رنشالِ بریتانیایی را از پیش رو برداشته بود.

آخرین مبارزه روز نخست گرند اسلم پاریس دیدار رده‌بندی وزن منهای ۶۶ کیلوگرم مردان بود که در نهایت با کسب مدال برنز از سوی اورلاندو کازورلای فرانسوی به پایان رسید.

آگهی

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودو؛ ژاپن صدر جدول مسابقات گرند اسلم باکو را حفظ کرد

جودو؛ گرند پری زاگرب با درخشش ورزشکاران فرانسوی آغاز شد

پانصد روزمانده به المپیک پاریس همچنان ورزشکاران روس و بلاروس بلاتکلیفند