هشدار ۷ موسسه خیریه درباره توقف «اجباری» فعالیت‌هایشان در منطقه «کاله» فرانسه

Police officers patrol near a migrant camp in Calais, northern France
Police officers patrol near a migrant camp in Calais, northern France Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آنها در حالی درباره توقف فعالیت‌هایشان هشدار داده‌اند که زمستان در راه است و بدتر شدن آب و هوا، شرایط زندگی را برای ۲ هزار مهاجر بدون سرپناه که به منطقه «کاله» آمده‌اند و به امید یافتن راهی برای عبور از مانش و رسیدن به خاک بریتانیا هستند، وخیم‌تر خواهد کرد.

آگهی

هفت موسسه خیریه که در تامین آب آشامیدنی و غذا، پوشاک، پتو، سرپناه موقت و دیگر کمک‌های ضروری برای پناهندگان «کاله» واقع در شمال فرانسه فعالند، می‌گویند که احتمالا مجبور خواهند شد کارشان را متوقف کنند زیرا سازمان غیردولتی بریتانیایی «Choose Love» که تا کنون با سرمایه‌گذاری افراد مشهور از پناهجویان حمایت می‌کرد، به حمایتهای مالی خود پایان می‌دهد.

آنها در حالی درباره توقف احتمالی فعالیت‌هایشان هشدار داده‌اند که زمستان در راه است و بدتر شدن آب و هوا، شرایط زندگی را برای ۲ هزار مهاجر بدون سرپناهی که به منطقه «کاله» آمده‌اند و به امید یافتن راهی برای عبور از مانش و رسیدن به خاک بریتانیا هستند، وخیم‌تر خواهد کرد.

در بیانیه موسسات خیریه آمده است که با قطع کمکهای مالی این سازمان، آنها صدها هزار پوند از منابع مالی خود را از دست می‌دهند و بر این اساس هشدار می‌دهند: «شاید بعد از دسامبر دیگر نتوانیم به کار خود ادامه دهیم. اگر کاله را ترک کنیم، خلاء بزرگ و خطرناکی در تامین امکانات اولیه همچون گرما، سرپناه و غذا ایجاد خواهد شد.»

سازمان غیردولتی «Choose Love» تا کنون توانسته بود مبلغ ۳۵ میلیون پوند را با حمایت مالی افراد مشهور دنیای موسیقی، مد و بازیگری از جمله کریس مارتین و کلدپلی، هری استایلز، دوآ لیپا، اولیویا کلمن و استلا مک‌کارتنی جمع آوری کند و با اتکا به این پشتوانه مالی در ۲۲ کشور مشغول کار برای پناهجویان شود و از ۳۰۰ پروژه در همین موضوع حمایت کند.

این سازمان در تابستان ۲۰۱۵ میلادی در واکنش به وخامت اوضاع پناهندگان در اروپا آغاز به کار کرد و به سرعت به یکی از بزرگترین سازمان‌های کمک‌رسان به پناهجویان در شمال فرانسه تبدیل شد.

اما اکنون با پایان یافتن کمک مالی این سازمان، خیریه‌های فعال در منطقه کاله فرانسه که در میان آنها خیریه‌های حامی زنان مهاجر نیز وجود دارند دیگر قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود.

در بیانیه‌ای که این سازمان روز سه‌شنبه ۲ نوامبر در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد، آمده است که دیگر از بسیاری از سازمان‌های غیردولتی کوچک‌تر که در خط مقدم کمک به پناهندگان در کاله و دانکرک هستند، حمایت مالی نمی‌کنند. با این حال همچنان به حمایت خود از دو موسسه خیریه که با کودکان بدون همراه کار می‌کنند یعنی Safe Passage و ECPAT ادامه می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: «امسال در وضعیتی قرار گرفته‌ایم که مجبور شدیم تصمیمات دشواری بگیریم.»

این سازمان توضیح می‌دهد که بازنگری در استراتژی‌های خود را آغاز کرده و عوامل متعددی از جمله همه‌گیری ویروس کرونا در اتخاذ این تصمیم نقش داشته است.

هفت موسسه خیریه تاکید دارند که حمایتهای «Choose Love» باعث شده بود که بخش قابل توجهی از شکاف به جا مانده از فعالیت دولت‌ها و سازمان‌های غیردولتی بزرگ پر شود و اکنون هیچ منبع دیگری برای جایگزین کردن این سازمان ندارند.

واکنش دولت بریتانیا

سخنگوی وزارت کشور بریتانیا در واکنش به قطع کمکهای سازمان «Choose Love» به پناهجویان در کاله گفت: «مهاجران باید در اولین کشور امنی که می‌رسند، درخواست پناهندگی کنند. تشویق مردم برای آمدن به این گذرگاه‌ها که غیرقانونی و غیرضروری هستند و توسط گروه‌های جنایتکاری سازماندهی می‌شوند که از بدبختی مردم سود می‌برند، خطرناک است. ما مشغول کار با فرانسوی‌ها هستیم تا جلوی حرکت قایق‌ها از سواحل فرانسه را بگیریم و جنایتکارانی که در این گذرگاه‌ها فعالند را سرکوب کنیم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پناهجوی ایرانی در کاله: دست کم بیاید بچه‌های ما را ببرید

زنی که پناهجویان کاله مامان صدایش می‌کنند

یک هواپیمای مظنون به قاچاق انسان پس از چهار روز توقیف فرانسه را ترک کرد