سارقان، بطری شراب ۲۱۵ ساله به ارزش ۳۵۰ هزار یورو را از انبار هتل دزدیدند

تصویر تزئینی است
تصویر تزئینی است Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مالک هتل می‌گوید علاوه بر این شراب تولید سال ۱۸۰۶، دست‌کم ۶ بطری دیگر شراب که در قرن نوزدهم میلادی تولید شده نیز از سوی زن و مرد سارق دزدیده شده است.

آگهی

دو دزد، ۴۵ بطری شراب گران‌قیمت را از انبار یک هتل- رستوران در جنوب غربی اسپانیا به سرقت بردند.

در میان شراب‌های به سرقت رفته، یک بطری بسیار نادر ۲۱۵ ساله به ارزش ۳۵۰ هزار یورو نیز بوده است. خوزه پولو، مالک هتل رستوران دو ستاره Arito که سرقت از انبار آن انجام شده به محض اطلاع از موضوع، به پلیس خبر داده است.

آقای پولو در این خصوص به خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید: «آنها دزدهای حرفه‌ای بودند و دقیقا می‌دانستند که به دنبال چه چیزی هستند. چرا که دقیقا به سراغ شراب‌های گران‌قیمت رفته‌اند.»

پلیس می‌گوید مظنونین یک زن و مرد هستند که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و در رستوران هتل غذا سرو کرده‌اند. این زن و مرد از غفلت کارمندان هتل استفاده کرده و در لحظه‌ای که کسی متوجه نبوده، از آشپزخانه خود را به انبار رستوران رسانده‌اند. دوربین‌های رستوران نشان می‌دهد که در آن لحظه هیچ یک از کارکنان هتل -رستوران در آشپزخانه حاضر نبوده‌اند و سارقان توانسته‌اند به سرعت خود را به انبار برسانند.

پولو به خبرنگاران می‌گوید: «علاوه بر شراب با ارزش Chateau D'Yquem تولید سال ۱۸۰۶، دست‌کم شش بطری دیگر متعلق به قرن نوزدهم از شراب‌های منحصر به فرد Romané-Conti متعلق به منطقه بورگوندی فرانسه نیز به سرقت رفته‌است.» مالک این هتل رستوران می‌گوید ارزش کل بطری‌هایی را که دزدیده شده، محاسبه نکرده است. هرچند قرار است بیمه هزینه موارد سرقت شده را بپردازد اما پولو می‌گوید ارزش نمادین این شراب‌ها بیشتر بوده است.

پولو می‌گوید: «این زن و مرد احتمالا برای یک جمع کننده خصوصی شراب کار می‌کنند زیرا آنها نمی‌توانند این شراب‌ها را در بازار آزاد بفروشند. ضمن اینکه بطری‌های این شراب‌ها بسیار منحصر به فرد و خاص هستند و همه به راحتی متوجه می‌شوند که این شراب‌ها متعلق به ما بوده‌اند.»

پلیس می‌گوید برای تحقیق در خصوص این موضوع از کارشناسان خبره حوزه شراب شناسی کمک خواهد گرفت.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دزدی ۱.۵ میلیون دلاری از خانه وزیر غنایی؛ خانم وزیر به اتهام احتکار ارز و فساد مالی بازداشت شد

یک رستوران ایتالیایی به مشتریانش در قبال غذا خوردن بدون داشتن تلفن همراه، یک بطری شراب هدیه می‌دهد

مسابقه کارکنان رستوران‌های پاریس برای حمل سریع سینی سفارش مشتری‌ها برگزار شد