دولت یمن: بیش از ۲۲ نفر از جمله کودکان در حمله موشکی حوثی‌ها به یک مسجد کشته شدند

حمله موشکی در مارب یمن
حمله موشکی در مارب یمن Copyright STR/AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات دولتی یمن روز دوشنبه یک نوامبر (۱۰ آبان) با متهم کردن حوثی‌ها گفتند که دست‌کم ۲۲ نفر از جمله کودکان در بمباران جنوب شهر مأرب کشته شدند.

آگهی

مقامات دولتی یمن روز دوشنبه یک نوامبر (۱۰ آبان) با متهم کردن حوثی‌ها گفتند که دست‌کم ۲۲ نفر از جمله کودکان در بمباران جنوب شهر مأرب یمن کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مقام دولتی که نخواست نامش فاش شود گفت که دست‌کم ۲۲ نفر از جمله کودکان در پی بمباران عصر یکشنبه حوثی‌ها در مسجدی در منطقه الجوبه کشته و ۱۹ نفر نیز زخمی شدند.

پیش‌تر معمر الإريانی وزیر اطلاع‌رسانی یمن در توییتر گفته بود که در این بمباران ۲۹ نفر از جمله زنان و کودکان کشته شده‌اند.

وی افزود: «این کشتار هولناک بخشی از کشتار سیستماتیک غیرنظامیان از سوی شبه نظامیان تروریست حوثی است.»

حوثی‌ها هنوز به این اتهامات واکنش نشان نداده‌اند. آن‌ها در تلاش هستند تا شهر مارب مرکز استانی به همین نام و آخرین سنگر دولت در شمال یمن را تصرف کنند.

به گفته یک منبع نظامی دولتی، حوثی‌ها روز پنجشنبه گذشته ۱۳ نفر از جمله یک کودک را در شلیک موشکی به خانه یکی از رهبران قبیله‌ای در جنوب مارب کشته‌اند.

نبرد در مارب از ماه فوریه آغاز شده و در هفته‌های اخیر تشدید شده است و شورشیان حوثی مدعی پیشرفت هستند.

ما در مواجهه با این سطح از وحشتی که غیرنظامیان در یمن شاهد آن هستند، لال می‌شویم.
خاویر ژوبرت
مدیر سازمان کودکان را نجات دهید

خاویر ژوبرت، مدیر سازمان «کودکان را نجات دهید» در بیانیه‌ای درباره کشته شدن کودکان در حمله اواخر روز یکشنبه گفت که «ما در مواجهه با این سطح از وحشتی که غیرنظامیان در یمن شاهد آن هستند، لال می‌شویم. جهان باید گرد هم آیند تا این اطمینان حاصل شود که غیرنظامیان در یمن تلفات سنگینی را برای خصومت‌ها در این کشور پرداخت نمی‌کنند.»

وی افزود: «کودکان در سراسر یمن به‌عنوان تماشاگران بی‌گناه در درگیری‌هایی که جان بسیاری را گرفته همچنان کشته می‌شوند.»

وی تاکید کرد که همه باید تدابیری را اتخاذ کنند تا از غیرنظامیان محافظت شود.

مدیر مدیر سازمان «کودکان را نجات دهید» اضافه کرد: «نمی‌خواهیم وارد سال دیگری شویم که کودکان یمنی سنگین‌ترین بها را بپردازند و باید مطمئن شویم که در زمان نبرها از آن‌ها محافظت می‌شود.»

سازمان کودکان را نجات دهید از طرف‌های درگیر خواسته است تا به تعهدات خود بر اساس قوانین بین‌المللی حقوق بشر پایبند باشند.

در جریان جنگ یمن که از سوی سازمان ملل متحد «بزرگ‌ترین تراژدی بشردوستانه حال حاضر جهان» توصیف شده، بیش از ۱۰۰هزار نفر کشته و زخمی شده‌اند و میلیون‌ها نفر از جمله کودکان، در آستانه مرگ بر اثر گرسنگی و بیماری قرار دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یمن؛ بیش از ۱۵۰ حوثی در حملات هوایی ائتلاف به مأرب کشته شدند

واشنگتن‌پست از طرح تازه آمریکا برای مقابله با قاچاق ادعایی اسلحه از ایران به یمن پرده برداشت

حمله حوثی‌ها به یک کشتی با پرچم لیبریا؛ حملات آمریکا و بریتانیا در غرب یمن ۱۱ کشته بر جا گذاشت