یمن؛ بیش از ۱۵۰ حوثی در حملات هوایی ائتلاف به مأرب کشته شدند

حملات توپخانه‌ای نیروهای دولتی به مواضع حوثی‌ها در مأرب
حملات توپخانه‌ای نیروهای دولتی به مواضع حوثی‌ها در مأرب Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گزارش سازمان ملل متحد، جنگ یمن، فقیرترین کشور شبه جزیره عربستان را درگیر بدترین بحران انسانی حال حاضر جهان کرده و جمعیت این کشور را در معرض قحطی و گرسنگی قرار داده است.

آگهی

عربستان سعودی روز پنجشنبه مدعی شد که در حملات تازه نیروهای ائتلاف به مواضع حوثی‌ها در مأرب دست کم ۱۵۰ «شورشی» کشته شدند.

ائتلاف نظامی به رهبری ریاض که برای بازگرداندن دولت در تبعید یمن آشکارا در این کشور مداخله نظامی می‌کند در ادامه تصریح کرد که حملات هوایی تازه در جنوب شهر استراتژیک مأرب انجام شده است.

این حملات هوایی همزمان با تشدید درگیری‌ها میان شبه‌نظامیان جنبش‌ انصار‌الله و نیروهای طرفدار دولت در مأرب صورت گرفته که بر اساس تازه‌ترین آمار صدها کشته به جا گذاشته است.

نظامیان وفادار به دولت عبد ربه منصور هادی که حمایت ائتلاف تحت رهبری عربستان را همراه خود دارند از پشتیبانی هوایی این ائتلاف برای پیشروی در مناطق شمالی استفاده می‌کنند.

فرانس‌پرس درگزارش خود به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی آورده است که نیروهای ائتلاف در جریان حملات تازه به مأرب یازده خودروی نظامی را منهدم کردند.

در این گزارش آمده است که بیش از ۱۵۰ نیروی حوثی که ائتلاف از آنها به عنوان «عنصر تروریستی» نام برده در حملات اخیر به محله العبادیه واقع در جنوب شهر مأرب کشته شده‌‌‌‌اند.

اغلب درگیری‌ها میان حوثی‌ها و نیروهای وفادار به دولت در شمال و غرب استان مأرب متمرکز شده و نیروهای ائتلاف نیز با حملات هوایی در این درگیری‌ها مشارکت دارند.

منابع نزدیک به شبه‌نظامیان حوثی اعلام کرده‌اند که نیروهای ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی تاکنون ده‌ها حمله هوایی به استان مأرب انجام داده‌اند.

مأرب مرکز استانی با همین نام آخرین قلمرو نیروهای دولتی در شمال یمن است که حوثی‌ها با انجام عملیاتی که از ماه فوریه آغاز شده در صدد تصرف کامل آن هستند.

شبه نظامیان جنبش انصارالله طی هفته‌های اخیر بر شدت حملات خود در این منطقه افزوده‌اند و همزمان ائتلاف تحت رهبری عربستان نیز با انجام حملات هوایی به پیشتیبانی از نیروهای وفادار دولت در این نبرد می‌پردازد.

سخنگوی ائتلاف نظامی عمل کننده در یمن به تازگی مدعی شده که حملات هوایی اخیر نیروهای شرکت کننده در این ائتلاف جان ۵۰۰ حوثی را گرفته است؛ آماری که از سوی منابع مستقل تایید نشده است.

به گزارش سازمان ملل متحد، جنگ یمن، فقیرترین کشور شبه جزیره عربستان را درگیر بدترین بحران انسانی حال حاضر جهان کرده و جمعیت این کشور را در معرض قحطی و گرسنگی قرار داده است.

به موجب این گزارش،دهها هزار نفر که بیشتر آنها را غیرنظامیان تشکیل می‌دهند از آغاز درگیری‌ها در یمن کشته و میلیون ها نفر نیز آواره شده‌اند.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رهگیری پهپاد در اطراف فرودگاه أبها در عربستان ۱۲ زخمی برجای گذاشت؛ آمریکا حمله را محکوم کرد

دولت یمن: بیش از ۲۲ نفر از جمله کودکان در حمله موشکی حوثی‌ها به یک مسجد کشته شدند

عیدروس الزبیدی مستقر در عدنِ یمن: عملیات زمینی علیه حوثی‌ها لازم است