حمایت بزرگان فوتبال از علنی شدن همجنس گرایی جاش کاوایو؛ علت واکنش به استقبال باشگاه نیوکاسل چه بود؟

australian A league
australian A league Copyright Ted S. Warren/Copyright 2018 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از یورونیوزفارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمتر از ۲۴ ساعت پس از انتشار ویدئویی که در آن جاش کاوایو، بازیکن ۲۱ ساله لیگ حرفه ای فوتبال استرالیا بصورت علنی اعلام کرد همجنس گراست، باشگاه ها و ستارگان فوتبال جهان از او حمایت کردند. جاش کاوایو از حمایت های گسترده تشکر کرد.

آگهی

جاش کاوایو، بازیکن لیگ حرفه ای فوتبال استرالیا، پنجشنبه از تمامی باشگاه های فوتبال و تمام کسانی که در شبانه روز گذشته از او حمایت کردند، تشکر کرد.

این بازیکن ۲۱ ساله چهارشنبه با انتشار ویدئویی در شبکه های اجتماعی بصورت علنی اعلام کرده بود که «همجنس گراست.»

حرکتی کم سابقه که از کمتر بازیکن فوتبال حرفه ای مردان در دهه های اخیر سر زده است.

انتشار این ویدیو بسیاری از بزرگان و ستاره های فوتبال جهان را تحت تاثیر قرار داد. از زلاتان ابراهیموویچ، مهاجم میلان گرفته تا مارکوس رشفورد، جوان دوست داشتنی منچستریونایتد و جسی لینگارد دیگر ستاره شیاطین سرخ.

اغلب باشگاه های بزرگ اروپا نیز با ریتوییت کردن این ویدئو از جسارت و شجاعت جاش کاوایو تقدیر کردند. از باشگاه یوونتوس ایتالیا گرفته تا توپچی های لندن. همه و همه سر تعظیم بر جسارت و شجاعت جاش کاوایو فرود آوردند و اعلام کردند که تفاوت های این چنینی نباید مانع پیشرفت و تبعیض بازیکنان فوتبال شود.

تمامی باشگاه های لیگ برتر انگلستان از جاش کاوایو حمایت کردند از جمله باشگاه تاریخی نیوکاسل. باشگاهی که کمتر از یک ماه است از سوی بن سلمان و خانواده سلطنتی عربستان خریداری شده است.

اما حمایت این باشگاه با واکنش های متفاوتی در شبکه های اجتماعی مواجه شده است. بسیاری با خطاب قرار دادن بن سلمان، ولیعهد عربستان و ٰياسر الرميان، رئیس باشگاه، به آنها یادآوری کرده اند که کشور عربستان سال هاست که حقوق همجنس گرایان را نادیده می گیرد و آنها را مجازات می کند.

باشگاه نیوکاسل و مالکان جدید آن هنوز هیچ واکنشی به این انتقادات نداشته اند.

فردای خرید باشگاه نیوکاسل از سوی خاندان سلطنتی عربستان نیز برخی از مخالفان حاکمان سعودی در مقابل باشگاه نیوکاسل تجمع کردند و خواهان مجازات آمران اصلی قتل جمال خاشقچی شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پرتغال با تصویب قانونی از تبعیض علیه همجنسگرایان در اهدای خون جلوگیری می‌کند

اتحادیه اروپا به صورت نمادین به «منطقه آزاد همجنسگرایان» تبدیل می شود

دستگیری نماینده پارلمان اروپا در سکس پارتی؛ عکس ضدهمجنسگرایانه در دفتر کار خبرساز شد