دنیای فوتبال تحت تاثیر اعلام عمومی همجنس گرا بودن بازیکن حرفه ای لیگ فوتبال استرالیا

جاش  کاروایو، فوتبالیست استرالیایی
جاش کاروایو، فوتبالیست استرالیایی Copyright AAP Image via Reuters/Brendon Thorne
Copyright AAP Image via Reuters/Brendon Thorne
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جاش کاروایو، بازیکن ۲۱ ساله باشگاه آدلاید یونایتد با انتشار ویديویی اعلام کرد همجنس گراست و امیدوار است تا این موضوع باعث نگاه تبعیض آمیز و متفاوت هواداران به فوتبالیست های همجنس گرا نباشد.

آگهی

جاش کاروایو، فوتبالیست حرفه ای که در لیگ ای استرالیا بازی می کند با انتشار ویدئویی از خود در وبسایت باشگاهش دنیای فوتبال را تحت تاثیر قرار دارد. بازیکن ۲۱ ساله استرالیایی در این ویدئو اعلام کرد که «فوتبالیست و همجنس گراست.»

او از تمام هواداران فوتبال خواست که با «بازیکنان همجنس گرا مشابه با دیگر بازیکنان رفتار کنند.» وی اعلام کرد «همجنس گرا بودنش» عاملی نخواهد بود که کیفیت بازی اش را تغییر دهد.

با وجود اینکه در سال های اخیر، تحولات برابرطلبانه عمده ای در مشاغل دیگر در زمینه همجنس گرایان ایجاد شده است اما همچنان این موضوع در سطح اول فوتبال مردان جهان یک تابو است.

جاستین فاشانو بریتانیایی، نخستین فوتبالیست حرفه ای بود که در دهه ۹۰ میلادی اعلام کرد همجنس گراست، اما فشار این موضوع آنقدر زیاد بود که او را به خودکشی در سال ۱۹۹۸ واداشت. فاشانو در حالی جان خود را گرفت که بصورت حرفه ای در لیگ فوتبال آمریکا مشغول به بازی بود.

جاش کاروایو ۲۱ ساله هم در ویدئویی که منتشرکرد تاکید کرد که یاد و خاطره و «کار با ارزشی که جاستین فاشانو» کرد باعث شد تا او نیز همجنس گرایی خود را اعلام عمومی کند.

این فوتبالیست استرالیایی از باشگاه خود، آدلاید یونایتد، تشکر کرد و گفت بدون حمایت باشگاهش نمی توانست حتی «تصور انتشار چنین ویدئویی را بکند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتحادیه اروپا به صورت نمادین به «منطقه آزاد همجنسگرایان» تبدیل می شود

اعتراض مدافعان حقوق بشر به عمادالدین باقی؛ وقتی همجنسگرایان با قاتلان مقایسه می‌شوند

پاپ برای نخستین بار شراکت زندگی قانونی همجنسگرایان را تأیید کرد