امیرعبداللهیان می‌گوید مذاکرات هسته‌ای «به زودی» از سر گرفته می‌شود

وزیر امور خارجه ایران
وزیر امور خارجه ایران Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر امور خارجه ایران حدود یک ماه پیش گفته بود معنای «به زودی» برای ایران با غربی‌ها تفاوت زیادی دارد.

آگهی

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران می‌گوید مذاکرات هسته‌ای تهران با گروه ۱+۴ «به زودی» از سر گرفته خواهد شد.

سخنان وزیر امور خارجه ایران در حالی بیان می‌شود که تحرکات دیپلماتیک پیرامون فعالیت‌های هسته‌ای ایران افزایش پیدا کرده است. انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته گذشته به ایران سفر کرده بود. او روز پنجشنبه نیز در ریاض با فیصل بن‌فرحان، وزیر خارجه عربستان دیدار کرد.

از سوی دیگر رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در پاریس با مسئولان دیپلماتیک فرانسه، آلمان و بریتانیا درباره تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرات برای احیای برجام رایزنی کرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

حسین امیرعبداللهیان در حالی می‌گوید که مذاکرات که مذاکرات هسته‌ای ایران با طرف‌های باقی‌مانده در برجام «به زودی» از سر گرفته می‌شود که حدود یک ماه پیش گفته بود معنای «به زودی» برای ایران با غربی‌ها تفاوت زیادی دارد.

وزیر امور خارجه دولت ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری جدید ایران در آن زمان گفت: «تفاوت بین به زودی ایرانی و به زودی غربی خیلی زیاد است. به زودی از نظر ما یعنی واقعا در اولین فرصتی که بررسی‌هایمان تکمیل شود. مهم این است که ما اراده بازگشت به مذاکره را داریم اما مذاکره‌ای جدی و تامین‌کننده حقوق و منافع ملت ایران.»

مذاکرات تهران با کشورهای باقی‌مانده در برجام بهار امسال و به دنبال آغاز به کار دولت جدید آمریکا در وین آغاز شد. ایران در جریان مذاکرات به طور غیرمستقیم با ایالات متحده درباره راه‌های احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ گفتگو می‌کرد. این مذاکرات همزمان با پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران متوقف شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انریکه مورا در تهران؛‌ ایران و اتحادیه اروپا برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای در بروکسل توافق کردند

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد