موزه‌های وین برای دور زدن سانسور برهنگی به «اونلی‌ فنز» پناه بردند

تندیس «ونوس ویلندورف» در موزه تاریخ وین
تندیس «ونوس ویلندورف» در موزه تاریخ وین Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شبکه‌های اجتماعی «تیک توک»، «فیسبوک» و «اینستاگرام» پیش از این بارها تبلیغ نمایشگاه‌های مختلف را به دلیل نمایش آثار هنری برهنه حذف کرده‌اند.

آگهی

آثار هنری موزه‌های شهر وین، پایتخت اتریش که به دلیل نمایش برهنگی در شبکه‌های اجتماعی سانسور می‌شوند، از این پس قرار است در شبکه اجتماعی «اونلی فنز» تبلیغ شوند.

دفتر گردشگری شهر وین در حالی این تصمیم را اتخاذ کرده است که شبکه اجتماعی «اونلی فنز» با ۱۵۰ میلیون کاربر خود، بیشتر با محتوای پورنو و ساز و کار دریافت حق اشتراک برای دسترسی به چنین محتوایی شناخته می‌شود.

شبکه‌های اجتماعی «تیک توک»، «فیسبوک» و «اینستاگرام» پیش از این بارها تبلیغ نمایشگاه‌های مختلف را به دلیل نمایش آثار هنری برهنه حذف کرده‌اند. به عنوان مثال شبکه اجتماعی فیسبوک، تصویر تندیس «ونوس ویلندورف» را که در موزه تاریخ وین نگهداری می‌شود سانسور کرده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

فیسبوک در توجیه تصمیم خود اعلام کرده است که تصویر «ونوس ویلندورف» مصداق محتوای پورنوگرافیک است. این اثر هنری که قدمت آن به نزدیک به ۳۰ هزار سال پیش برمی‌گردد نماد «باروری» محسوب می‌شود.

قرار است اولین مشترکان حساب کاربری موزه‌های وین در شبکه اجتماعی «اونلی فنز» از تخفیف ویژه برای خرید بلیت بازدید از موزه‌ها برخوردار شوند.

نوربرت کتنر، مسئول دفتر گردشگری وین درباره افتتاح حساب کاربری در «اونلی فنز» گفت که هدف از این اقدام فراهم کردن زمینه بحث بر سر نقش الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی در حوزه هنر است. دفتر گردشگری وین افتتاح حساب کاربری در «اونلی فنز» را عملیات «وین در اونلی فنز برهنه می‌شود» نامگذاری کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هنرمند برهنه از موزه نیویورک به دلیل سهل‌انگاری در جلوگیری از «دست‌مالی جنسی» شکایت کرد

بازگرداندن گنجینه‌های غارت شده آفریقا؛ آیا کشورهای دیگر از فرانسه پیروی خواهند کرد؟

ابزار تازه برای مقابله با برهنه‌نمایی در شبکه اجتماعی توییتر