اسرائیل و امارات به صورت مشترک به کره ماه فضاپیما می‌فرستند

تصویر آرشیوی است
تصویر آرشیوی است Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

امارات و اسرائيل می‌گویند در پی افزایش همکاری‌ها در ماه‌های اخیر، قصد دارند بر وسعت پروژه‌های مشترک فی‌ما‌بین بیفزایند و برنامه‌های پژوهشی و اکتشافی بیشتری را در دستور کار خود قرار دهند.

آگهی

اسرائيل و امارات عربی متحده روز چهارشنبه ۲۰ اکتبر توافقنامه‌ای را برای همکاری در زمینه اکتشافات فضایی امضا کردند.

بر طبق این توافق قرار است طرفین به ویژه در ماموریت «برشیت ۲» که قرار است در سال ۲۰۲۴ میلادی به ماه ارسال شود با یکدیگر همکاری ویژه‌ای داشته باشند.

 بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است برشیت ۲ تا سال ۲۰۲۴ برای انجام اولین ماموریت برای فرود بر روی کره ماه آماده شود. 

موریس کاهن، موسس مرکز فضایی اسرائيلی «اسپیس‌ایل» در خصوص همکاری اسرائيل و امارات می‌گوید: «در چند ماه گذشته ما رابطه‌ای قوی با مقام‌های ارشد اماراتی ایجاد کردیم، رابطه‌ای که به دنبال ایجاد یک رابطه عمیق‌ بر اساس ارزش‌های مشترک آموزش، فن‌آوری است و می‌خواهد برای نسل‌های جوان‌تر دو ملت الهام بخش باشد.»

پروژه برشت ۲، دومین تلاش اسرائيل برای فرود بر روی کره ماه خواهد بود. پیش‌تر این ماموریت در آوریل ۲۰۱۹ میلادی با شکست رو به رو شده بود. ماموریت برشیت ۲ قرار است در بسیاری از موارد با تجربه‌های پیشین سفر به ماه متفاوت باشد؛ از جمله فرود دومنظوره بر روی ماه در قالب یک ماموریت. 

در این ماموریت فضایی یک فضاپیمای مادر خواهد بود و فضاپیمایی کوچک‌تر که در مسافتی دورتر روی سطح ماه خواهد نشست. وزن این فضاپیما ۱۲۰ کیلوگرم با سوخت و ۶۰ کیلوگرم نیز بدون سوخت خواهد بود. قرار است سفینه مادر به مدت ۵ سال در فضا باقی بماند و بستری برای فعالیت‌های آموزشی و عملی فراهم سازد.

از آنجایی که هم اسرائيل و هم امارات از تقویم قمری و بر پایه حرکت ماه استفاده می‌کنند قرار است در ماموریت آینده از ماهواره برای تعیین زمان دقیق شروع ماه جدید استفاده شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

موشک شرکت اسپیس‌ایکس فرودگر ژاپنی را به همراه یک ماه‌نورد اماراتی به فضا پرتاب کرد

تصاویر ماهواره‌ای از استقرار سامانه دفاعی «باراک» اسرائیل در امارات

یکشنبه روز تعطیل هفتگی در امارات؛ کارمندان هفته ای ۴.۵ روز بیشتر کار نمی‌کنند