کره شمالی پرتاب موشک بالستیک را تایید کرد

پرتاب یک موشک بالستیک از یک زیردریایی
پرتاب یک موشک بالستیک از یک زیردریایی Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی این موشک از همان زیردریایی پرتاب شده که پیشتر نیز پرتاب آزمایشی موفقی را در سال ۲۰۱۶ انجام داده بود. این آزمایش درست چند روز پس از سفر نماینده واشنگتن به سئول صورت می گیرد.

آگهی

خبرگزاری رسمی کره شمالی، روز چهارشنبه ۲۰ اکتبر اعلام کرد که یک فروند موشک بالستیک کوتاه برد روز گذشته از زیردریایی این کشور با موفقیت پرتاب شده است.

روز گذشته سئول از انجام چنین آزمایشی توسط همسایه شمالی خود خبر داده بود.

آزمایش روز سه شنبه پنجمین دور از سری آزمایشات موشکی پیونگ یانگ از ماه سپتامبر تاکنون است. 

هدف پیونگ یانگ از آزمایشات موشکی اعمال فشار بر واشنگتن و سئول برای کنار گذاشتن آنچه کره شمالی سیاست‌های خصمانه علیه خود می داند، عنوان می‌شود؛ اقدامات و سیاست‌هایی نظیر برگزاری مانور مشترک کره جنوبی و آمریکا یا وضع تحریم‌های بین المللی علیه پیونگ یانگ.

به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی این موشک از همان زیردریایی پرتاب شده که پیشتر نیز پرتاب آزمایشی موفقی را در سال ۲۰۱۶ انجام داده بود. تصویر منتشر شده از لحظه پرتاب موشک و هاله دود ناشی از آن برفراز دریا را نشان می دهد.

این آزمایش موشکی درست چند روز پس از سفر سونگ کیم، نماینده ویژه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در امور کره شمالی به سئول صورت می گیرد. مذاکرات کره شمالی و آمریکا که طی دو سال گذشته دستکم دوبار در سطح ملاقات رهبران دو کشور ادامه داشته تا کنون نتایج ملموسی نداشته است.

قرار است شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد این آزمایش پیونگ یانگ چهارشنبه بعد از ظهر تشکیل جلسه دهد. این جلسه به درخواست آمریکا و بریتانیا و پشت درهای بسته برگزار خواهد شد.

آمریکا، ژاپن و کره جنوبی این اقدام پیونگ یانگ را محکوم کرده‌اند. طبق قطعنامه های سازمان ملل متحد کره شمالی نباید در زمینه توسعه سلاح‌های خود فعالیتی داشته باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کره‌شمالی از آزمایش موفقیت‌آمیز یک موشک «مافوق‌ صوت» خبر داد

رهبر کره شمالی غذا و اقتصاد را اولویت بزرگ کشورش در سال ۲۰۲۲ خواند

کره جنوبی و ژاپن پرتاب دو موشک بالستیک کره شمالی را تأیید کردند