حمله با چاقو به نماینده پارلمان بریتانیا؛ دیوید آمس از شدت جراحات درگذشت

UK Parliament of Conservative Member of Parliament, David Amess
UK Parliament of Conservative Member of Parliament, David Amess Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دیوید آمس، نماینده پارلمان بریتانیا روز جمعه در اثر اصابت ضربات متعدد چاقو در جنوب‌شرق انگلیس جان باخت؛ این حمله در زمان حضور او در منطقه اسکس روی داد.

آگهی

دیوید آمس، نماینده محافظه‌کار پارلمان بریتانیا روز جمعه در اثر اصابت ضربات متعدد چاقو در جنوب‌شرق انگلیس جان باخت. این حمله در زمان حضور او در کلیسایی در منطقه اسکس واقع در شرق لندن و در جریان دیدار او با رای دهندگان منطقه انتخابی‌اش روی داد.

بنا بر اعلام رسانه‌های این کشور، در زمان حادثه مردی وارد کلیسا شده و چندین ضربه چاقو به وی وارد کرده است. پلیس یک نفر را در رابطه با این حادثه دستگیر کرده است.

پلیس در بیانیه‌های اعلام کرد: «کمی بعد از ساعت ۱۲.۰۵ روز جمعه با ما از آدرسی در ایستوود شمالی تماس گرفته شد. ما به آنجا رفتیم و یک مرد مجروح را یافتیم. نیروهای اورژانس درمان او را آغاز کردند اما متأسفانه او در محل فوت کرد. در پی این حادثه یک جوان ۲۵ ساله به سرعت و به ظن قتل دستگیر شد و چاقو نیز کشف شد. او در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد.»

دوید آمس در زمان مرگ ۶۹ سال سن داشت.

پیش از این در سال ۲۰۱۶ میلادی نیز جو کاکس، دیگر قانونگذار بریتانیایی هنگام ملاقات با رای دهندگان در جریان همه‌پرسی برکسیت با شلیک گلوله کشته شد.

واکنش‌ها به قتل دیوید آمس

دیوید کامرون، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا این حمله را «خبری ویرانگر، هولناک و غم انگیز» توصیف کرد.

ترزا می نیز در پیامی اعلام کرد: «شنیدن خبر کشته شدن سر دیوید آمس بسیار ناراحت کننده است. یک مرد شایسته و نماینده‌ای محترم که در حوزۀ  فعالیتش و هنگام انجام وظیفه کشته شد. یک روز غم انگیز برای دموکراسی ما.»

کری جانسون، همسر نخست‌وزیر کنونی بریتانیا نیز این حادثه را «کاملا ویران کننده» خواند و در توصیف این نماینده پارلمان گفت: «او بسیار مهربان و خوب و عاشق حیوانات بود. آنچه روی داده کاملاً ناعادلانه است و با همسر و فرزندانش همدردی می‌کنم.»

سیمون کوونی، وزیر خارجه ایرلند در پیامی اعلام کرد: «حادثه‌ای تکان دهنده و غم انگیز. صمیمانه با خانواده، دوستان و همکاران سیاسی سر دیوید آمس همدردی می‌کنم.»

نیکلا استورژن، وزیر اول اسکاتلند گفت: «این حادثه غیرقابل توصیف و وحشتناک است. امروز نمایندگان پارلمان از طیف‌های سیاسی در شوک و اندوه هستند. در یک جامعه دموکرات، سیاستمداران باید در دسترس مردم باشند و هیچ کس سزاوار آن نیست که در حین کار برای دهندگانش، جان خود را از دست بدهد.»

ژوآاو واله دو آلمیدا، سفیر اتحادیه اروپا در بریتانیا نیز در پیامی نوشت: «از خبر درگذشت سر دیوید آمس، نماینده پارلمان در حمله‌ای وحشتناک بسیار شوکه شدیم. تسلیت قلبی ما به خانواده و عزیزان وی را بپذیرید.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جوان متهم به قتل نماینده پارلمان بریتانیا به حبس ابد محکوم شد

حمله با چاقو در شهر کبک کانادا دو کشته و پنج زخمی برجای گذاشت

سلمان رشدی چند شب پیش از چاقو خوردن خواب دیده بود