جوان متهم به قتل نماینده پارلمان بریتانیا به حبس ابد محکوم شد

دیوید آمس، نماینده مجلس عوام که با چاقو به قتل رسید
دیوید آمس، نماینده مجلس عوام که با چاقو به قتل رسید Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنا به حکم دادگاه جنایی لندن علی حربی علی، ۲۶ ساله امکان بهره‌مندی از آزادی مشروط را در آینده نخواهد داشت. قتل دیوید آمس، نماینده محافظه‌کار مجلس عوام سال گذشته افکار عمومی و فضای سیاسی بریتانیا را تحت تاثیر قرار داده بود.

آگهی

علی حربی علی، مرد ۲۶ ساله هوادار گروه داعش که به اتهام قتل دیوید آمس، نماینده مجلس عوام بریتانیا محاکمه شده بود روز چهارشنبه به حبس ابد محکوم شد. 

بنا به حکم دادگاه جنایی لندن علی حربی علی، ۲۶ ساله امکان بهره‌مندی از آزادی مشروط را در آینده نخواهد داشت. قتل دیوید آمس، نماینده محافظه‌کار مجلس عوام سال گذشته افکار عمومی و فضای سیاسی بریتانیا را تحت تاثیر قرار داد. 

قاضی دادگاه جنایی لندن در حکم خود نوشته است که «هیچ شکی» درباره لزوم صدور حبس ابد بدون حق بهره‌مندی از آزادی مشروط علیه علی حربی علی ندارد. در حکم دادگاه همچنین آمده است که قتل دیوید آمس «قلب دموکراسی» در بریتانیا را هدف گرفته بود و پرونده رسیدگی به آن «پرونده‌ای استثنایی» محسوب می‌شود. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

علی حربی علی که اصالتا اهل سومالی است در لندن متولد شده و در این شهر نیز بزرگ شده است. دادگاه جنایی لندن روز دوشنبه او را در زمینه «قتل» و «تدارک اقدام تروریستی» مجرم شناخته بود. صدور حکم حبس ابد بدون امکان بهره‌مندی از آزادی مشروط در بریتانیا امری نادر است. 

علی حربی علی در دادگاه خود را «بی‌گناه» معرفی می‌کرد اما هفته گذشته در یکی از جلسات مدعی شد که حمله به دیوید آمس، ۶۹ ساله را به دلیل رای موافق وی به حملات هوایی در سوریه انجام داد. 

دیوید آمس روز ۱۵ اکتبر سال ۲۰۲۱ در جریان دیدارهای مردمی در حوزه انتخابیه‌اش با چاقو به قتل رسید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چگونه در ایتالیا و فرانسه از مقام‌های دولتی محافظت می‌شود؟

حمله با چاقو به نماینده پارلمان بریتانیا؛ دیوید آمس از شدت جراحات درگذشت

بافتنی‌های پشمی مادربزرگ ۹۴ ساله و شگفتی‌هایش