ولادیمیر پوتین: روابط سازنده‌ای با کاخ سفید داریم، آماده‌ایم صادرات گاز به اروپا را افزایش دهیم

سخنرانی پوتین
سخنرانی پوتین Copyright Alexei Druzhinin/Sputnik
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه که در کنفرانس بین‌المللی انرژی در مسکو سخنرانی می‌کرد از رابطه سازنده روسیه و آمریکا گفت. او این ادعا که روسیه از انرژی به عنوان سلاح در برابر اروپا استفاده می‌کند را رد کرد و آن را شایعه‌ای بی‌اساس خواند.

آگهی

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه گفت که کرملین روابط «سازنده‌ای» با واشنگتن دارد و ابراز امیدواری کرد که «منافع متقابل در نهایت به عادی سازی روابط آمریکا و روسیه» کمک کند.

رئیس جمهوری روسیه در سخنرانی خود در کنفرانس بین‌المللی انرژی مسکو گفت که «روسیه آماده است تا صدور گاز طبیعی خود را برای کمک به تضمین بازارهای انرژی در اروپا افزایش دهد و تاکید کرد که کشورش می‌خواهد قیمت‌ها ثابت بمانند.»

وی با عصبانیت، ادعاهای برخی از کارشناسان و سیاستمداران اروپایی مبنی بر اینکه روسیه تحویل گاز را متوقف کرده و باعث افزایش قیمت انرژی شده است را «شایعات سیاسی بی‌اساس» خواند و «خاطرنشان کرد که عرضه گاز روسیه در طول سال ۱۵ درصد افزایش یافته است.»

وی در این سخنرانی گفت: «در حالی که روسیه عرضه گاز خود را افزایش داد، ایالات متحده به دلیل تقاضای زیاد در آسیا، عرضه گاز مایع به اروپا را کاهش داد.» رئیس جمهوری روسیه در سخنان خود ادعاها مبنی بر اینکه روسیه از انرژی به عنوان سلاح استفاده کرده را «مزخرف و بیهوده دانست و تاکید کرد که ما به همان میزان که شرکای ما از ما بخواهند، منابع را افزایش می‌دهیم.»

پوتین با این استدلال که خط لوله گاز تازه ساخته شده «نورداستریم۲» به آلمان ۲۰۰۰ کیلومتر کوتاهتر از مسیر انتقال گاز از طریق اوکراین است، تاکید کرد که بی‌تردید این موضوع می‌تواند باعث پایین آمدن قیمت گاز در اروپا شود.

رئیس جمهوری روسیه اضافه کرد که همزمان، قرارداد انتقال گازی که بین «گازپروم و اوکراین در جریان است می‌تواند از سال ۲۰۲۴ میلادی به بعد نیز تمدید شود». با این حال او از سیستم حمل و نقل گاز در اوکراین انتقاد کرد و گفت که مقامات اوکراینی هیچ تدبیر و تهمیداتی «برای نوسازی سیستم انجام نداده‌اند».

دولت اوکراین بارها انتقادات روسیه از سیستم خط لوله خود را رد و مسکو را متهم کرده است که «تلاش کرده تا ۲ میلیارد دلار هزینه ترانزیت سالانه برای پمپاژ گاز روسیه به اروپا را از کی‌اف دریغ کند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسیه: کشتی جنگی آمریکا را از آبهایمان دور کردیم

پوتین: روسیه به ناتو حمله نخواهد کرد؛ اما جنگنده‌های اف۱۶ را هرکجا که باشند سرنگون می‌کند

چرا داعش به روسیه حمله کرد؟