یوروپل: شبکه قاچاق مهاجران افغان به غرب اروپا متلاشی شد

پلیس آلمان و رومانی در یک عملیات مشترک علیه قاچاقچیان انسان
پلیس آلمان و رومانی در یک عملیات مشترک علیه قاچاقچیان انسان Copyright Europol
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آژانس اتحادیه اروپا برای همکاری در اجرای قانون، یوروپل اعلام کرد که یک شبکه قاچاق انسان که مهاجران از جمله افغان ها را به غرب اروپا منتقل می‌کرد، متلاشی کرده است.

آگهی

آژانس اتحادیه اروپا برای همکاری در اجرای قانون، یوروپل اعلام کرد که یک شبکه قاچاق انسان که مهاجران از جمله افغان ها را به غرب اروپا منتقل می‌کرد، متلاشی کرده است.

بر اساس اعلام یوروپل، پلیس آلمان و پلیس رومانی در عملیاتی مشترک علیه شبکه «جنایتکار سازمان یافته» قاچاق انسان که بیشتر در انتقال مهاجران افغان فعال بوده است، شرکت داشته‌اند.

تصور می‌شود که این شبکه قاچاق انسان حدود ۲۰۰ مهاجر را از رومانی به فرانسه و آلمان منتقل کرده باشد.

بر اساس گزارش یوروپل، در عملیات مشترک پلیس آلمان و پلیس رومانی که روز سه شنبه، پنجم اکتبر انجام شده، ۲۱ نفر بازداشت شده‌اند که ۱۶ نفر آن‌ها افغان هستند. همچنین چهار رومانیایی و یک ایرانی در جریان این عملیات بازداشت شده‌اند.

همچنین پلیس از کشف مقادیری پول نقد‌، ده‌ها تلفن همراه و تجهیزات الکترونیکی در جریان عملیات تعقیب و بازداشت قاچاقچیان انسان خبر داد.

بر اساس گزارش های منتشر شده، مأموران پلیس در جریات عملیاتشان علیه شبکه قاچاق انسان، چندین خانه را در شهرهای مختلف رومانی از جمله بخارست بازرسی کرده‌اند.

تیم تحقیق اعلام کرده که این شبکه «جنایتکار» از ماه مه سال ۲۰۲۰ در شهرستان‌های تیمش و آراد در رومانی فعالیت می‌کرده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

یک مقام مسئول در یوروپل با بیان اینکه قاچاقچیان مهاجران را پشت کامیون‌های بزرگ هنگام استراحت رانندگان جا می‌دادند، گفت که مهاجران بین هزار تا ۲ هزار یورو برای این سفر خطرناک پرداخت کرده‌اند.

او گفت: «مهاجران که خود را میان اجناس و کالاهایی مانند تنه‌ درختان پنهان می‌کردند، مجبور بودند دمای پایین و شرایط غیرانسانی را برای چند روز تحمل کنند.» به گفته این مقام مسئول، رانندگان کامیون ها از وجود افرادی در پشت کامیون های خود مطلع نبوده‌اند.

بر اساس گزارش یوروپل، این شبکه قاچاق انسان، شهروندان افغانستان را از «اردوگاه‌های پناهجویان و دیگر مکان‌هایی که محل تجمع این افراد بوده است» جذب می‌کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افسران رابط کشور امارات در مقر یوروپل مستقر می‌شوند

روز جهانی مهاجران؛ رئیس پارلمان اروپا: مهاجرت جوامع ما را غنی‌تر کرده است

یوروپل خبر از بازداشت ۱۵۰ تبهکار اینترنتی فعال در «دارک وب» داد