قاچاق انسان؛ آمریکا تهدید به تحریم ایران و ۱۶ کشور دیگر کرد، پکن به واشنگتن تاخت

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین
وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در گزارش وزارت خارجه آمریکا علاوه بر انتقاد از ایران برای استخدام کودک‌سربازها در درگیری‌های منطقه‌ای، آمده است که حکومت ایران به جای حمایت از قربانیان قاچاق انسان با آنها مانند مجرم رفتار می‌کند.

آگهی

چین اتهامات آمریكا مبنی بر اهمال در مبارزه با قاچاق انسان را رد كرد و گفت واشنگتن خود به دلیل بدرفتاری با سیاه پوستان و سرخپوستان آمریكا حق انتقاد از کشورها در این زمینه را ندارد.

چین یکی از کشورهایی است که دولت آمریکا روز پنجشنبه در گزارشی آنها را به سستی در مبارزه با قاچاق انسان متهم و آنها را تهدید به تحریم کرده است.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز جمعه ۲ ژوئیه (۱۱ تیر) ضمن متهم کردن آمریکا به «دخالت در امور داخلی» کشورش گفت: «ما با اتهامات بی‌اساس ایالات متحده علیه چین بر اساس دروغ و شایعات مخالف هستیم چون این کشور در موقعیتی نیست که بخواهد از اهرم حقوق بشر استفاده کند.»

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

او با یادآوری «بدرفتاری» آمریكا با سیاه‌پوستان و سرخپوستان، به گزارش‌هایی اشاره کرد که در آن گفته شده افرادی برای کار اجباری قاچاقی به آمریکا برده شده و تنها شمار کمی از آنها موفق به فرار شده‌اند.

وانگ گفت: «آنچه ایالات متحده به آن نیاز دارد، تأمل در رفتار خودش و اصلاح موارد نقض حقوق بشر نظیر نسل‌کشی، تبعیض نژادی و کار اجباری است.»

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود که دیروز منتشر شد، وضعیت ۱۸۸ کشور در پیوند با قاچاق انسان را بررسی و ۱۷ کشوری را که نام‌شان در انتهای این سیاهه آمده، تهدید به تحریم کرده است.

در این گزارش کشورها از نظر مبارزه با قاچاق انسان به سه دسته تقسیم شده‌اند و ایران، افغانستان، روسیه، چین، کره شمالی و مالزی در میان کشورهای پایین‌ترین دسته قرار دارند. سایر کشورهای دسته سوم در این طبقه‌بندی عبارتند از: الجزایر، کومور، کوبا، اریتره، گینه بیسائو، میانمار، نیکاراگوئه، سودان جنوبی، سوریه، ترکمنستان و ونزوئلا.

دولت آمریکا می‌گوید حکومت ایران فاقد استانداردهای حداقلی برای مقابله با قاچاق انسان است. در گزارش وزارت خارجه آمریکا علاوه بر انتقاد از ایران برای استخدام کودک‌سربازها در درگیری‌های منطقه‌ای، آمده است که حکومت ایران به جای حمایت از قربانیان قاچاق انسان با آنها مانند مجرم رفتار می‌کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بیست تن از مهاجرانی که قاچاقچیان آنها را به دریا انداختند، جان سپردند

پارلمان اروپا در حمایت از اویغورها به حذف کالاهای چینی حاصل کار اجباری در بازار رای داد

تهدید اتمی کرملین از نبرد زمینی تا فضا؛ چه چیزی پوتین را از استفاده از سلاح‌های هسته‌ای باز می‌دارد؟