جمهوری چک از اسرائیل سامانه ضدهوایی به ارزش صدها میلیون دلار می‌خرد

تصویر آرشیوی است
تصویر آرشیوی است Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این قرارداد به ارزش ۶۳۰ میلیون دلار بین طرفین به امضا رسید و قرار است تحویل آن از سوی اسرائيل به جمهوری چک تا پایان سال ۲۰۲۶ تکمیل شود.

آگهی

جمهوری چک قرارداد خرید یک سامانه دفاع هوایی جدید با اسرائيل به ارزش ۶۳۰ میلیون دلار امضا کرد. وزارت دفاع جمهوری چک با اعلام این مطلب می‌گوید تحویل کامل این قرارداد از سوی اسرائيل تا سال ۲۰۲۶ به انجام خواهد رسید.

این سامانه هوایی جدید که توسط شرکت دولتی اسرائيلی رافائل ساخته شده، توانایی محافظت در برابر هواپیما، هلیکوپتر، بمب‌افکن و حتی موشک‌های کروز را نیز دارد. گفتنی است شرکت رافائل برای ساخت سیستم های دفاع هوایی و همچنین توسعه سپر ضد موشکی گنبد آهنین اسرائيل مشهور است.

وزارت دفاع جمهوری چک در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه ۵ اکتبر در این خصوص منتشر کرده اعلام کرد ارزش این قرارداد که در آن چهار سامانه پدافند هوایی کوتاه برد به این کشور داده خواهد شد، ۶۳۰ میلیون دلار است و تحویل آنها تا سال ۲۰۲۶ میلادی به پایان خواهد رسید.

لوبومیر متنار، وزیر دفاع جمهوری چک با ابراز خرسندی از امضای این قرارداد تاکید کرد که سیستم دفاعی اسرائيل نقشی کلیدی در نوسازی مداوم نیروهای مسلح جمهوری چک ایفا می‌کند.

این سیستم ضد هوایی جدید جایگزین نسل قدیمی و منسوخ دوران شوروی خواهد شد که پیش از این در جمهوری چک استفاده می‌شد. همچنین قرار است از این سیستم جدید برای دفاع از مراکز نظامی و غیرنظامی مانند قطب‌های صنعتی، نیروگاه‌های هسته‌ای، فرودگاه‌ها و همچنین دیگر تاسیسات مهم استفاده شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

راست میانه در جمهوری چک در بحبوحه افزایش قیمت‌ها و موج کرونا دولت تشکیل داد

پاسخ متقابل مسکو به پراگ؛ روسیه ۲۰ دیپلمات جمهوری چک را اخراج کرد

ثبت اولین تصاویر از نوزاد یک اسب آبی کوتوله کمیاب در باغ‌وحش چک