بودجه وزارت فرهنگ فرانسه برای نخستین بار از ۴ میلیارد یورو عبور کرد

روزلین باشلو، وزیر فرهنگ فرانسه
روزلین باشلو، وزیر فرهنگ فرانسه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روزلین باشلو، وزیر فرهنگ فرانسه، روز چهارشنبه ۲۳ سپتامبر (۱ مهر) در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد برای نخستین بار بودجه وزارتخانه تحت مسئولیت‌اش از ۴ میلیارد یورو فراتر می‌رود.

آگهی

روزلین باشلو، وزیر فرهنگ فرانسه، روز چهارشنبه ۲۳ سپتامبر (۱ مهر) در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد برای نخستین بار بودجه وزارتخانه تحت مسئولیت‌اش از ۴ میلیارد یورو فراتر می‌رود.

بودجه ۴.۰۸ میلیارد یورویی وزارت فرهنگ فرانسه که در بخش نهادهای فرهنگی، رسانه و بخش صنایع فرهنگی خرج خواهد شد در مقایسه با بودجه سال گذشته ۲۷۳ میلیون یورو رشد داشته است.

بودجه وزارت فرهنگ فرانسه در سال ۲۰۲۱ حدود ۳.۰۸ میلیارد یورو تصویب شده بود که در سال جاری ۷.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

خانم باشلو گفته است این «افزایش بودجه تاریخی» باعث بالا رفتن قدرت این وزارتخانه در تهیه مخارج برنامه‌هایی شده است که در سال ۲۰۱۷ جهت ارتقای فرهنگ عمومی به تصویب رسیده‌اند.

وزیر فرهنگ فرانسه با بیان اینکه از زمان آغاز بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ تا کنون ۱۳.۶ میلیارد یورو برای مصارف فرهنگی خرج شده است، گفت: «ما فرهنگ را نجات دادیم». هر چند وی افزود وضعیت بازگشایی «همچنان شکننده» باقی مانده است.

در پی شیوع کرونا، گردشگری فرهنگی در جهان با یک افت ۴۰ درصدی روبرو شد که این رقم در فرانسه به ۵۰ درصد رسید.

پیش از آن و بطور مثال در سال ۲۰۱۷ میلادی، بنا بر آمار وزارت فرهنگ فرانسه، نیمی از ۶۸.۳ میلیون گردشگر خارجی که وارد خاک فرانسه شده بودند، در طول اقامت خود دست‌کم از یک سایت فرهنگی (موزه، آثار تاریخی و غیره) بازدید کرده بودند. اما پس از اجرای محدودیت‌های اجتماعی مرتبط با شیوع کرونا، موزه‌ها موظف شدند درهای خود را ببندند یا بطور محدود و تحت شرایطی ویژه بازدید کننده بپذیرند.

به همین دلیل در سال ۲۰۲۰ میلادی موزه‌های بزرگ فرانسه از جمله موزه لوور پاریس که تنها در سال ۲۰۱۹ میلادی ۹.۶ میلیون بازدیدکننده داشت، با ۷۰ درصد افت بازدید کننده روبرو شدند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران در صنعت گردشگری فرانسه؛ آیا کمک‌های دولت رونق را به پاریس باز می‌گرداند؟

پس از ۹ ماه برج ایفل بار دیگر درهای خود را به روی علاقه‌مندان باز کرد

کرونا بودجه ۲۰۲۰ دولت فرانسه را اصلاح کرد؛ نیازمندان یارانه بیشتری می‌گیرند