نتانیاهو ادای چرت زدن بایدن را در آورد

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا
جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

او سپس سرش را پایین آورده و ادای «چرت زدن» بایدن را درمی‌آورد. این ویدیو در رسانه‌های اسرائیل جنجال به راه انداخت و برخی از وبسایت‌های خبری این کشور نتانیاهو را به تمسخر بایدن متهم کردند.

آگهی

بنيامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین اسرائیل در ویدئویی که روز یکشنبه ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) به طور زنده در فیس بوک پخش شد، بار دیگر موضوع چرت زدن جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در دیدار اخیرش با نفتالی بنت، نخست وزیر کنونی اسرائیل را پیش کشید.

در ویدیویی که کاربران در روزهای گذشته در رسانه‌های اجتماعی همرسان کرده بودند، چنین دیده می‌شد که جو بایدن در حالی که بنت در حالی حرف زدن است، سرش را پایین انداخته است. خبرگزاری رویترز پس از آن با بررسی ویدیوی این دیدار نشان داد که رئیس جمهوری آمریکا در واقع در آن لحظه چرت نمی‌زده است و کلیپ همرسان شده به طرز گمراه‌کننده‌ای از میانه ویدیویی بزرگ‌تر بریده و نمایش داده شده است.

اشاره نتانیاهو به دیدار بایدن تنها به بخش بسیار کوتاه از یک ویدیوی تقریباً ۲۶ دقیقه‌ای بود که در آن به موضوعات مختلف سیاسی پرداخته شده بود. ویدیوی طولانی‌تر اصلی نشان می‌دهد که چند ثانیه پس از همان جایی که کاربران فضای مجازی آن را بریده‌اند، بایدن در حال پاسخ دادن به بنت است. آن دیدار ۲۷ اوت در کاخ سفید انجام شده بود.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در ویدئویی که نتانیاهو روز یکشنبه در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد، صدایی خارج از دوربین می‌گوید: «می‌دانید که بنت با بایدن ملاقات کرد.»

و نتانیاهو به زبان عبری پاسخ می‌دهد: «من شنیدم که بایدن در این جلسه بسیار توجه می‌کرد. او سرش را به نشانه تأیید پایین انداخته بود.»

او سپس سرش را پایین آورده و ادای «چرت زدن» بایدن را درمی‌آورد. این ویدیو در رسانه‌های اسرائیل جنجال به راه انداخت و برخی از وبسایت‌های خبری این کشور نتانیاهو را به تمسخر بایدن متهم کردند.

لیکود، حزب متبوع نتانیاهو از جناح راستگرا در توجیه این سخنان گفته است که نتانیاهو در واقع نه از بایدن، بلکه از رقیب سیاسی‌اش بنت انتقاد کرده که چرا به مسائل مهم‌تری نپرداخته است.

نخست وزیر پیشین اسرائیل و رهبر ۷۱ ساله حزب لیکود با سیاست‌های خاورمیانه‌ای دونالد ترامپ، سَلف جمهوریخواه بایدن، بسیار همراه و هم‌داستان بود.

در ماه ژوئن، دولت جدیدی متشکل از احزاب چپ، میانه رو، راست و اعراب به رهبری بنت جایگزین دولت نتانیاهو شد و به صدارت ۱۲ ساله این سیاستمدار محافظه‌کار که طولانی‌ترین دوران رهبری اسرائیل را بر عهده داشت، پایان داد.

نتانیاهو که اکنون در جناح اپوزیسیون است، قول داده است که دوباره با قدرت بازگردد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گمانه‌زنی رسانه‌های اسرائیل از توافق نتانیاهو با دادگاه برای گریز از زندان در برابر پایان حیات سیاسی

چرت اردوغان در نشست مطبوعاتی با رئیس جمهوری اوکراین

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم