قهرمان «هتل رواندا» به جرم «تروریسم» به ۲۵ سال زندان محکوم شد

پل روسساباگینا در جلسه دادگاه در سال ۲۰۲۰
پل روسساباگینا در جلسه دادگاه در سال ۲۰۲۰ Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هواداران پل روسساباگینا بر این باور هستند که پرونده او و روند رسیدگی به آن «سیاسی» است.

آگهی

پل روسساباگینا، مردی که سرنوشتش الهام‌بخش ساخت فیلم «هتل رواندا» شده بود روز دوشنبه به جرم «تروریسم» به ۲۵ سال زندان محکوم شد.

دستگاه قضایی رواندا این هتل‌دار سابق را که یکی از منتقدان سرسخت پل کاگامه، رئیس‌جمهوری این کشور محسوب می‌شود در زمینه «پایه‌گذاری و عضویت» در جبهه آزادی ملی مجرم شناخت.

از جبهه آزادی ملی که یک گروه شورشی در رواندا است به عنوان مسئول حملات مرگباری که در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در این کشور روی داد یاد می‌شود.

هواداران پل روسساباگینا بر این باور هستند که پرونده او و روند رسیدگی به آن «سیاسی» است. دادستانی رواندا برای پل روسساباگینا درخواست حبس ابد کرده بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

او در سال ۱۹۹۴ مدیر هتلی در کیگالی، پایتخت رواندا بود و در جریان نسل‌کشی در این کشور آفریقایی زمینه نجات جان بیش از هزار نفر را فراهم کرد. فیلم «هتل رواندا» که در سال ۲۰۰۴ به نمایش درآمد روایتگر زندگی پل روسساباگینا در جریان نسل‌کشی سال ۱۹۹۴ است.

پل روسساباگینا، ۶۷ ساله روز دوشنبه هنگام اعلام حکم در جلسه دادگاه حضور نداشت. او ۳۰ روز برای اعتراض و ارائه درخواست تجدیدنظر در حکم فرصت دارد.

پل روسساباگینا علاوه بر تابعیت رواندا شهروند بلژیک هم است. دولت بلژیک در واکنش به حکم صادره علیه او اعلام کرد که از نظر بروکسل دادگاه او «درست و منصفانه» نبود.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز ضمن ابراز نگرانی از محکومیت پل روسساباگینا گفت که واشنگتن نگران است که دادگاه وی «منصفانه» نبوده باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از درگیری در کنگو به دنبال شایعه ورود نیروهای رواندا به کشور

دو معلم فرانسوی با ارسال عکسی از ساموئل پتی سربریده شده تهدید شدند

غول دنیای ارزهای دیجیتال به ۲۵ سال زندان محکوم شد