مناقشه یمن؛ نبرد‌های مأرب ۷۸ کشته به جای گذاشت

نیروهای وفادار به دولت یمن در حال نبرد با حوثی‌ها
نیروهای وفادار به دولت یمن در حال نبرد با حوثی‌ها Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مأرب یک منطقه نفت‌خیز و آخرین ناحیه تحت کنترل نیروهای دولتی در شمال یمن است که بر سر تصرف کامل آن بارها نبردهای خونین میان جنبش‌ انصار‌الله و وفاداران به دولت در تبعید این کشور درگرفته است.

آگهی

منابع نظامی نیروهای وفادار به دولت یمن روز چهارشنبه از کشته شدن دست کم ۷۸ نفر در جریان در گیری‌های اخیر مأرب خبر دادند.

درگیری‌ها میان شبه‌نظامیان حوثی و نیروهای وفادار به دولت عبد‌ ربه منصور هادی، رئیس جمهوری فراری یمن طی روزهای گذشته در مأرب بار دیگر شدت گرفته است.

مأرب یک منطقه نفت‌خیز و آخرین ناحیه تحت کنترل نیروهای دولتی در شمال یمن است که بر سر تصرف کامل آن بارها نبردهای خونین میان جنبش‌ انصار‌الله و وفاداران به دولت در تبعید این کشور درگرفته است.

آخرین آمار تلفات ناشی از درگیری‌های دو روز گذشته در این منطقه از زبان یک مقام نظامی وفادار به دولت ۷۸ نفر عنوان شده که به گفته این منبع ۶۰ تن از کشته‌شدگان به اردوگاه شورشیان حوثی تعلق دارد و ۱۸ نفر نیز در صفوف نیروهای دولتی جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته منبع یاد شده که فرانس‌پرس بدون نام بردن از وی سخنانش را منعکس کرده اغلب تلفات شورشیان حوثی به حملات هوایی بیست و چهار ساعت گذشته‌ مربوط می‌شود.

خبرگزاری فرانسه با تاکید بر این موضوع که شبه‌نظامیان حوثی به ندرت از شمار تلفات در صفوف خود گزارش می‌دهند، یادآور شده که آمار یاد شده در خصوص کشته شدگان در میان صفوف دو طرف مناقشه مورد تایید یک منبع دیگر نیز قرار گرفته است.

قدرت‌های غربی و در راس آنها ایالات متحده که اخیرا تحریم‌های وضع شده علیه حوثی‌ها را با هدف زمنیه سازی برای تداوم ارسال کمک‌های بشردوستانه به این کشور لغو کرد شبه نظامیان انصارالله را به شکست تلاش‌ها در جهت برقراری آتش‌بس و صلح در این متهم می‌کنند.

به گفته منابع آگاه، درگیری‌های مأرب میان نیروهای حامی دولت که حمایت ائتلاف تحت رهبری عربستان را همراه خود دارند با شبه نظامیان حوثی طی روزهای اخیر شدت گرفته و نگرانی‌هایی را در خصوص افزایش شمار تلفات میان دو طرف برانگیخته است.

گفته می‌شود که اغلب درگیری‌ها در شمال و غرب استان مأرب متمرکز شده و نیروهای ائتلاف نیز با حملات هوایی در این درگیری‌ها مشارکت دارند.

منابع نزدیک به شبه‌نظامیان حوثی اعلام کرده‌اند که نیروهای ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی دست کم ۳۰ حمله هوایی به استان مأرب انجام داده‌اند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حوثی‌ها با دو فروند پهپاد به عربستان حمله کردند

عیدروس الزبیدی مستقر در عدنِ یمن: عملیات زمینی علیه حوثی‌ها لازم است

حوثی‌ها برای «دومین بار» نفتکش حامل نفت روسیه را «به اشتباه» هدف قرار دادند