نوزاد ۹ ماهه افغان پس از نجات از فرودگاه کابل در پرواز به سوی آمریکا جان سپرد

پناهجویان افغان
پناهجویان افغان Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنا به اعلام وزارت دفاع آمریکا این نوزاد ۹ ماهه به همراه خانواده‌اش از یک پایگاه هوایی در آلمان راهی شهر فیلادلفیا شده بود.

آگهی

یک نوزاد افغان که در جریان عملیات تخلیه اتباع خارجی و افغان‌ها از فرودگاه کابل به آلمان منتقل شده بود چهارشنبه شب در جریان پروازی که به مقصد آمریکا در حرکت بود جان سپرد. 

بنا به اعلام وزارت دفاع آمریکا این نوزاد ۹ ماهه به همراه خانواده‌اش از یک پایگاه هوایی در آلمان راهی شهر فیلادلفیا شده بود. این نوزاد دختر اولین مورد گزارش شده از مرگ و میر در میان افغان‌هایی است که آمریکا و متحدانش از فرودگاه کابل به خارج از افغانستان منتقل کردند. 

مقامات ایالات متحده شمار کل اتباع خارجی و افغان‌هایی را که در جریان عملیات اخیر از افغانستان خارج شدند ۱۲۴ هزار نفر ذکر کرده‌اند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

اداره پلیس فیلادلفیا اعلام کرد که این نوزاد افغان در جریان پرواز به طور اضطراری به رسیدگی پزشکی نیاز داشت و پس از فرود هواپیما دیگر واکنش‌های حیاتی نداشت. 

بنا به گزارش‌ها خدمه هواپیمای نظامی آمریکا خواستار رسیدگی پزشکی به طور اضطراری پس از فرود شده بودند. امدادگران به همراه یک مترجم پس از فرود هواپیما در فیلادلفیا این نوزاد ۹ ماهه و پدرش را به بیمارستان منتقل کردند. با این حال پزشکان در بیمارستان مرگ نوزاد را اعلام کردند. 

اداره پلیس فیلادلفیا می‌گوید واحد قربانیان ویژه پلیس مرگ این نوزاد را در دست بررسی دارد. دفتر معاینه پزشکی فیلادلفیا نیز درباره علت مرگ این نوزاد تحقیق خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پنتاگون: جلوگیری از حمله انتحاری به فرودگاه کابل ممکن نبود

پروازها از ایران به افغانستان با فرود هواپیمای ماهان در کابل از سر گرفته شد

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد