امیدواری به پایان رکود کرونا؛ نرخ بیکاری در اروپا به پایین‌ترین حد در یکسال گذشته رسید

مرکز کاریابی در فرانسه
مرکز کاریابی در فرانسه Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا با عقب‌نشینی از مرز ۷ درصد به پایین‌ترین حد در یکسال گذشته و طی دوران رکود ناشی همه‌گیری ویروس کرونا رسید.

آگهی

نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا با عقب‌نشینی از مرز ۷ درصد به پایین‌ترین حد در یکسال گذشته و طی دوران رکود ناشی همه‌گیری ویروس کرونا رسید.

اداره آمار کمیسیون اروپا(یورواستات) اعلام کرد که متوسط نرخ بیکاری در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در ماه ژوئیه و با لحاظ تعدیل‌های فصلی به ۶.۹ درصد رسیده که پایین‌تر از نرخ ۷.۱ درصدی ژوئن گذشته و ۷.۶ درصدی ژوئیه سال ۲۰۲۰ است. نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا طی سه ماهه سوم سال گذشته میلادی از ۷.۶ درصد نیز فراتر رفته بود.

یورواستات همچنین گزارش داد که نرخ بیکاری در ۱۹ کشور عضو منطقه یورو نیز در ژوئیه گذشته به ۷.۶ درصد کاهش یافته است؛ نرخی که ژوئن ۲۰۲۱ به ۷.۸ درصد و در ژوئیه سال گذشته میلادی تا ۸.۴ درصد افزایش یافته بود. رکود ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا و اجرای سیاست‌های قرنطینه عمومی موجب شده بود که نرخ بیکاری در منطقه یورو در سه ماهه سوم سال گذشته میلادی به بیش از ۸.۵ درصد برسد.

گزارش اداره آمار کمیسیون اروپا همچنین حاکیست که دو میلیون و ۸۵۴ هزار جوان زیر ۲۵ سال در اتحادیه اروپا بیکارند که دو میلیون و ۳۳۹ هزار تن از آنها ساکن ۱۹ کشور عضو منطقه یورو هستند. بر این اساس، نرخ بیکاری جوانان در اتحادیه اروپا و منطقه یورو طی ژوئیه گذشته به ترتیب ۱۶.۲ و ۱۶.۵ درصد بود که در مقایسه با ماه مشابه سال پیش هفت دهم واحد درصد کاهش یافته است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

بر پایه این گزارش، نرخ بیکاری زنان و مردان چه در اتحادیه اروپا و چه در منطقه یورو به یک میزان و به اندازه دو دهم واحد درصد در فاصله ژوئن تا ژوئیه سال جاری میلادی کاهش یافته ولی همچنان نرخ بیکاری زنان بالاتر از مردان است؛ به طوری که در منطقه یورو نرخ بیکاری مردان در ژوئیه گذشته ۷.۱ درصد بوده ولی این نرخ برای زنان ۸.۱ درصد ثبت شده است. در اتحادیه اروپا نیز نرخ بیکاری مردان و زنان به ترتیب ۶.۵ و ۷.۳ درصد گزارش شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نرخ بیکاری آمریکا دوباره تک‌رقمی شد

رقابت بلغارها و آلمانی‌ها در قعر؛ مردم کدام کشورهای اروپایی رضایت بیشتری از زندگی دارند؟

رای پارلمان ایتالیا علیه اصلاحات مدنظر صندوق نجات اروپا؛ معاهده کمک به بانک‌های ورشکسته معلق شد