لاوروف در رم درباره پرونده افغانستان با مقام‌های ایتالیایی گفتگو می‌کند

سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه
سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر امور خارجه روسیه قرار است در سفر خود به رم، با همتای ایتالیایی خود و نخست وزیر این کشور در خصوص موضوعات مختلف منطقه‌ای، روابط دوجانبه و پرونده افغانستان گفتگو کند.

آگهی

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در سفر خود به رم، پایتخت ایتالیا درباره پرونده افغانستان و همچنین روابط دوجانبه اروپا و روسیه با مقام‌های ایتالیایی گفتگو می‌کند.

آقای لاوروف که پس از سفر خود به اتریش به ایتالیا رفته قرار است با لوئیجی دی‌مایو همتای ایتالیایی خود و همچنین ماریو دراگی، نخست وزیر این کشور ملاقات و گفتگو کند.

افغانستان از موضوعاتی است که در دستور کار ایتالیا قرار دارد و ماریو دراگی، مشتاق پیشبرد پرونده‌ای برای اجماع بین‌المللی علیه طالبان است. آقای دی‌مایو در خصوص دعوت و حضور روسیه به خبرگزاری تاس این کشور گفت: «ما اهمیت و نیاز به مشارکت فعال روسیه در مقابله با چالش‌ها و بحران‌های جهانی را به رسمیت می‌شناسیم. پیشنهاد ما برای دعوت از روسیه در نشست اضطراری گروه ۲۰ درباره افغانستان دقیقا به منظور جلب توجه قدرت‌های اصلی در جستجوی راه حلی جامع است که بتواند به نگرانی‌ها در خصوص مسئله طالبان پاسخ دهد.»

ایتالیا که ریاست دوره‌ای گروه ۲۰ را برعهده دارد پیشنهاد کرده است که نشست فوق‌العاده اعضای این گروه در ماه سپتامبر در رم برگزار شود. این در حالیست که طبق برنامه‌ریزی قبلی، قرار بود نشستی در ماه اکتبر توسط اعضای این گروه برگزار شود و حالا موضوع افغانستان موجب شده اعضای گروه ۲۰ زودتر برای بررسی این پرونده گردهم آیند.

رم می‌گوید بدون مشارکت قدرت‌های کلیدی منطقه‌ای مانند روسیه، چین و هند نمی‌توان به هیچ نتیجه مشخصی در خصوص مسئله افغانستان دست یافت. ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا برای جلب مشارکت کشورهای مختلف در روزهای گذشته با چندین رهبر جهان از جمله ولادیمیر پوتین، رئيس جمهوری روسیه گفتگوی تلفنی داشته است. در این گفتگو هر دو طرف تاکید کردند که باید در مورد خطر توسعه تروریسم پس از قدرت گیری طالبان مورد بحث و گفتگوی بیشتری قرار گیرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر سابق افغانستان در آلمان پیک غذا است؛ «شغل، شغل است»

اوکراین: برای نخستین‌بار بمب‌افکن راهبردی روسیه را سرنگون کردیم

اولین مصاحبه یولیا ناوالنایا همسر الکسی ناوالنی؛ از چگونگی شنیدن خبر مرگ او تا انتقاد از غرب