هشدار آمریکا و متحدانش؛ «خطر حمله تروریستی داعش، از فرودگاه کابل دور شوید»

فرودگاه کابل
فرودگاه کابل Copyright آسیوشیتد پرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بریتانیا و استرالیا با اشاره به «خطر بسیار زیاد و دائمی حملهٔ تروریستی» از شهروندان خود و کسانی که ویزای این کشورها را دارند خواستند فرودگاه را ترک کنند و تا اطلاع ثانوی به مکانی امن بروند.

آگهی

سفارت ایالات متحده در افغانستان با انتشار بیانیه‌ای از شهروندان آمریکایی خواست به‌دلیل خطر حمله تروریستی داعش، به فرودگاه کابل نزدیک نشوند و افراد حاضر در محل نیز آنجا را ترک کنند.

هشدار وزارت خارجه آمریکا به‌طرز نامعمولی دقیق بود و به‌ویژه از افرادی که در ورودی‌های شرقی و شمالی فرودگاه تجمع کرده بودند خواسته شد «فورا» این منطقه را ترک کنند.

از سوی دیگر مقامات بریتانیا و استرالیا نیز نیز با اشاره به «خطر بسیار زیاد و دائمی حملهٔ تروریستی» از شهروندان خود و کسانی که ویزای این کشورها را دارند خواستند فرودگاه کابل را ترک کنند و تا اطلاع ثانوی به مکانی امن بروند.

این درحالی است که بلژیک روز چهارشنبه اعلام کرد نیروها و کارکنان خود را به‌سلامت از کابل خارج کرده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا طالبان وعده داده‌اند که شهروندان آمریکایی و غربی، و نیز افغان‌هایی که جانشان در خطر است می‌توانند پس از موعد خروج نیروهای آمریکا از کابل، یعنی ۳۱ اوت نیز به‌سلامت از کابل خارج شوند.

آخرین گروه از نیروهای آمریکایی حاضر در افغانستان بناست تا پنج روز دیگر از این کشور را خارج شوند و همین امر سبب شده است که خروج کارکنان خارجی و افغان‌هایی که با آنان همکاری داشته‌اند بیش از پیش شتاب بگیرد.

در روزهای گذشته دست‌کم ۸ تن در جریان هرج و مرج و آشوب فعلی فرودگاه حامد کرزای کابل جان باخته‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چه کسی کنترل فرودگاه کابل را بعد از خروج آمریکا در اختیار می‌گیرد؟

یک ژنرال آمریکایی: داعش به سمت هواپیماهای نظامی در فرودگاه کابل شلیک می‌کند

خطوط هوایی «کام ایر» افغانستان هواپیماهای خود را به ایران فرستاد