اقبال اندک مردم روسیه به واکسن؛ موارد فوتی روزانه کرونا رکورد زد

گسترش شیوع کرونا در روسیه
گسترش شیوع کرونا در روسیه Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تقریبا ۳۰ درصد مردم دست کم یک دُز واکسن دریافت کرده‌اند در حالیکه کارزار واکسیناسیون در این کشور از دسامبر ۲۰۲۰ آغاز شد و این کشور مدعی تولید نخستین واکسن کرونا در سطح جهان شده بود.

آگهی

مرگ و میر روزانه کرونا در روسیه به عدد بی‌سابقه ۸۱۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته رسید. این سومین روز پیاپی است که آمار موارد فوتی بالای ۸۰۰ نفر گزارش می‌شود. روز گذشته نیز شمار قربانیان ۸۱۵ نفر ثبت شده بود.

طبق آمارهای روزانه، این کشور ۲۲ هزار و ۱۴۴ ابتلای جدید را نیز ثبت کرده است.

بر اساس آمارهای دولتی شمار قربانیان کرونا در روسیه از ابتدای همه‌گیری به رقم ۱۶۹ هزار و ۶۸۸ نفر رسیده است. این تعداد افرادی هستند که علت اصلی مرگ آن‌ها طبق کالبدشکافی کووید-۱۹ بوده است. اما آژانس آمار روسیه تعریف گسترده‌تر از قربانیان کرونا در این کشور دارد و شمار قربانیان را بیش از ۳۰۰ هزار نفر تا پایان ژوئن ۲۰۲۱ تخمین زده است.

مقام‌های حوزه سلامت در روسیه می‌گویند که سویه دلتای ویروس کرونا در این کشور شیوع پیدا کرده و یکی از دلایل افزایش موارد فوتی این سویه است با این حال با توجه به اینکه شمار کمی از جمعیت روسیه واکسینه شده‌اند یکی دیگر از دلایل این موضوع عنوان شده است.

تقریبا ۳۰ درصد مردم دست کم یک دُز واکسن دریافت کرده‌اند در حالیکه کارزار واکسیناسیون در این کشور از دسامبر ۲۰۲۰ آغاز شد و این کشور مدعی تولید نخستین واکسن کرونا در سطح جهان شده بود. نظر سنجی اخیر صورت گرفته در این کشور نشان می‌دهد که ۵۵ درصد روس‌ها قصد تزریق واکسن ندارند.

به نظر می‌رسد مردم روسیه به واکسن‌ «اسپوتنیک وی» و دو واکسن دیگر داخلی این کشور اعتماد ندارند. هیچ واکسن خارجی در این کشور تزریق نمی‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرضیه نشت کرونا از آزمایشگاه ووهان؛ سازمان جهانی بهداشت خواستار انتشار همه داده‌ها شد

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند

حمله به سالن کنسرت مسکو؛ چهار متهم با صورت‌های زخمی در دادگاه حاضر شدند