اعتراض انجمن سینماگران زن اسپانیا به اعطای جایزه افتخاری به جانی دپ

جانی دپ
جانی دپ Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این گروه از منتقدان و کارگردانان سینما معتقدند اعطای جایزه به جانی دپ که پرونده‌های متعددی از خشونت خانگی داشته است پیام وحشتناکی را به جامعه منتقل می‌کند؛ اگر شما بازیگر خوبی باشید، اهمیتی ندارد که فردی آزارگر باشید یا خیر.

آگهی

گروه بین‌المللی فیلمسازان اسپانیایی روز سه‌شنبه تصمیم جشنواره فیلم سن سباستین برای اعطای بالاترین نشان این جشنواره به جانی رپ را محکوم کردند.

این گروه از فیلمسازان زن می‌گویند اعطای چنین جایزه‌ای به کسی که اتهامات بسیاری در خصوص خشونت خانگی علیه او مطرح است، اعتبار این جشنواره بین‌المللی را خدشه‌دار کرد.

قرار است این جشنواره معتبر که در ماه آینده میلادی در اسپانیا برگزار می‌شود، این جایزه را به این بازیگر ۵۸ ساله اعطا کند. این جایزه برترین جایزه این رویداد است و هدف آن تجلیل از دستاوردهای مادام‌العمر است.

کریستینا آندرو، رئيس انجمن فیلمسازان زن و رسانه‌های سمعی و بصری اسپانیا با اشاره به اینکه از تصمیم این جشنواره شگفت‌زده شده افزود: «این اتفاقی بسیار بد است و پیام وحشتناکی را به عموم منتقل می‌کند؛ تا زمانی که بازیگر خوبی باشید، اهمیتی ندارد که فردی آزارگر و یا سواستفاده کننده باشید.»

اشاره خانم آندرو به حکمی است که یک سال پیش یک قاضی بریتانیایی در خصوص وارد دانستن اتهامات خشونت خانگی از سوی جانی دپ صادر کرده بود.

جشنواره بین‌المللی فیلم سن سباستین که ۱۷ تا ۲۵ سپتامبر در شمال اسپانیا برگزار می‌شود قرار است این جایزه را به دپ اعطا کند. پیش‌بینی می‌شود این بازیگر نامدار آمریکایی شخصا در این جشنواره حضور پیدا کند. آقای دپ به درخواست‌های خبرگزاری آسوشیتدپرس برای اظهار نظر در این رابطه پاسخی نداده است.

پس از آنکه روزنامه سان چاپ بریتانیا در گزارشی در سال ۲۰۱۸ جانی دپ را متهم کرده بود که امبر هرد، همسر سابق خود را کتک می‌زده است، این بازیگر هالیود از این نشریه شکایت کرد.

AP Photo
جانی دپ و همسر سابق او، امبر هردAP Photo

اما دادگاه پس از دو هفته بررسی ادعاهای دو طرف، به درست بودن ادعاهای منتشر شده در این نشریه حکم داد. به گفته قاضی ۱۲ مورد از ۱۴ موردی که در گزارش روزنامه سان به آنها اشاره شده بود، صحیح بوده و جانی دپ همسر پیشین خود را کتک زده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ناصرالدین شاه: جایزه بازیگری را دستگیره توالت‌ کرده‌ام

اعتراف همسر سابق جانی دپ به کتک زدن وی در فایل صوتی جنجال‌برانگیز

نگاهی به برخی تلاش‌های زنان در سراسر جهان برای احقاق حقوق خود و شکستن کلیشه‌ها