نخستین مرگ بر اثر ابتلا به ویروس «خطرناک» ماربورگ در غرب آفریقا ثبت شد

کارکنان بهداشتی در آفریقا
کارکنان بهداشتی در آفریقا Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ویروس بیماری ماربورگ که به خانواده ویروسی ابولا تعلق دارد، دو ماه پس از اعلام پایان اپیدمی ابولا در گینه، در این کشور مشاهده شده است.

آگهی

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که نخستین مورد از ابتلا به ویروس واگیردار ماربورگ در گینه واقع در غرب آفریقا ثبت شده است. این سازمان خطر این بیماری را در این کشور و منطقه غرب آفریقا «زیاد» و در سطح بین‌المللی «کم» ارزیابی کرده است.

طبق اعلام دفتر سازمان جهانی بهداشت در آفریقا ویروس بیماری ماربورگ که به خانواده ویروسی ابولا تعلق دارد، دو ماه پس از اعلام پایان اپیدمی ابولا در گینه، در این کشور مشاهده شده است.

فرد مبتلا که یکی از اهالی روستایی در مرز گینه و سیرالئون بوده، علائم بیماری را روز ۲۵ ژوئیه نشان داده و چند روز پس از بستری‌شدن درگذشته است. پزشکان با آزمایش نمونه خون وی تأیید کرده‌اند که او به تب هموراژیک ناشی از ویروس ماربورگ مبتلا بوده است.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت خواستار «تلاش منسجم برای پیشگیری از انتقال بیماری و محافظت از دیگر اجتماعات» شده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

همچنین تیمی از کارشناسان این سازمان به یاری مقامات بهداشتی گینه شتافته‌اند که در حال بررسی سریع و کامل وضعیت هستند. مقامات بهداشتی گینه به‌منظور ارزیابی خطر، نظارت،‌ ارائه مراقبت‌های بهداشتی، و تدارک تجهیزات پزشکی نیروهای خود را این منطقه بسیج کرده‌اند. نظارت در مرز کشورهای همسایه نیز آغاز شده تا هرگونه مورد ابتلای احتمالی شناسایی شود.

ماربورگ، نوعی بیماری ویروسی نادر و خطرناک است که سبب تب و خونریزی داخلی در بیمار می‌شود. این بیماری که ویروس ‌آن بسیار شبیه ویروس ابولاست نخستین بار در دههٔ ۱۹۶۰ در شهرهای ماربورگ و فرانکفورت آلمان شناسایی و نامگذاری شد.

این ویروس از راه تماس مستقیم با مایعات و ترشحات بدن انسان و حیوان نظیر خون، بزاق، قطرات تنفسی، ادرار و مدفوع و نیز تماس با اشیاء آلوده انتقال می‌یابد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ماربورگ؛ ویروس بی‌درمان و خواهرخوانده ابولا چیست؟

درمان بیماری مرگبار «کودک حبابی» با استفاده از ویروس ایدز

چرا بوتسوانا آلمان را به فرستادن ۲۰ هزار فیل تهدید کرده است؟