اسرائیل: دولت لبنان را مسئول حملات راکتی حزب‌الله می‌دانیم

Israeli Prime Minister Naftali Bennett
Israeli Prime Minister Naftali Bennett Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نفتالی بنت: «دولت و ارتش لبنان باید مسئولیت آنچه که در حیاط خلوت این کشور اتفاق می‌افتد را بپذیرند. اهمیت چندانی برای ما ندارد که آیا این حملات را یک سازمان فلسطینی انجام داد یا شورشیانی مستقل. دولت اسرائیل حمله به سرزمینش را نمی‌پذیرد.»

آگهی

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد صرف‌نظر از اینکه گروه شبه نظامی حزب‌الله به سمت اسرائیل راکت‌پرانی کرد یا نه، دولت لبنان را مسئول این حملات می‌داند.

سخنان آقای بنت چند روز پس از وقوع یکی از شدیدترین درگیری‌های چند سال اخیر اسرائیل و حزب الله لبنان ایراد شد. او تاکید کرد که در صورت تداوم راکت‌پرانی، اسرائیل نیز به واکنش‌های نظامی خود خواهد افزود.

نخست وزیر اسرائیل در جریان نشست هیأت دولت گفت: «دولت و ارتش لبنان باید مسئولیت آنچه که در حیاط خلوت این کشور اتفاق می‌افتد را بپذیرند.»

هفته گذشته حملات راکتی شبه نظامیان از لبنان به سمت اسرائیل باعث شد که تل آویو نیز در اقدامی کم‌سابقه اقدام به حمله هوایی به مواضعی در خاک لبنان کند.

حزب الله لبنان روز جمعه راکت‌های بیشتری به سمت اسرائیل شلیک کرد و اسرائیل نیز با گلوله باران توپخانه‌ای شدید، به این حملات پاسخ داد.

نفتالی بنت گفت: «اهمیت چندانی برای ما ندارد که آیا این حملات را یک سازمان فلسطینی انجام داد یا شورشیانی مستقل. دولت اسرائیل حمله به سرزمینش را نمی‌پذیرد.»

سخنان او یک روز پس از آن بیان شد که حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان گفت هرگونه حملۀ هوایی اسرائیل به لبنان را تلافی خواهد کرد و افزود تصور اینکه حزب الله تحت تأثیر اختلافات داخلی لبنان یا بحران شدید اقتصادی این کشور قرار گرفته، اشتباه است.

حسن نصرالله تاکید کرد «این فکر که حزب الله نیز گرفتار مشکلات لبنان شده، یک اشتباه محاسباتی است» و افزود که پرتاب این راکت‌ها «پیامی واضح» به اسرائیل در این باره بوده است.

لبنان بدترین بحران اقتصادی و مالی تاریخ مدرن خود را تجربه می‌کند؛ وضعیتی که از سوی بانک جهانی، یکی از بدترین بحران‌های جهان از نیمه قرن ۱۹ به این سو توصیف شده است.

اسرائیل تخمین می‌زند که حزب الله لبنان بیش از ۱۳۰ هزار راکت و موشک در اختیار دارد که می‌توانند به هر نقطه از اسرائیل اصابت کنند. 

تل آویو نگران تلاش‌های حزب الله برای واردات یا توسعه یک زرادخانه موشک‌های هدایت شونده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گنبدآهنین اسرائیل پس از ورود یک پهپاد از سمت لبنان فعال شد

حمله راکتی حزب الله لبنان به اسراییل؛ تل آویو: هر دو طرف دنبال تنش بیشتر نیستند

تبادل آتش بین اسرائیل و لبنان همزمان با افزایش تنش‌‌ها میان تهران و تل‌آویو