مخالفان «گواهی بهداشتی» برای چهارمین هفته پیاپی در شهرهای فرانسه تظاهرات کردند

معترضان به اجباری شدن «گواهی بهداشتی» در فرانسه
معترضان به اجباری شدن «گواهی بهداشتی» در فرانسه Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بسیاری از معترضان به اجباری شدن ارائه «گواهی بهداشتی» برای ورود به اماکن عمومی بر این باور هستند که دولت امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در عمل با این تصمیم واکسیناسیون در برابر بیماری «کووید ۱۹» را اجباری کرده است.

آگهی

هزاران نفر روز شنبه برای چهارمین هفته پیاپی در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه علیه اجباری شدن ارائه «گواهی بهداشتی» برای ورود به اماکن عمومی تظاهرات کردند.

شرکت کنندگان همچنین شعارهایی علیه «محدودیت آزادی های فردی» سر دادند. تظاهرات روز شنبه در حالی برگزار شد که شورای قانون اساسی فرانسه دو روز پیش اکثر مفاد مصوبه جدید پارلمان این کشور برای مقابله با شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» را تائید کرده بود.

تصمیم شورای قانون اساسی فرانسه به این معنا است که شهروندان این کشور از روز دوشنبه برای ورود به کافه ها، رستوران ها و در برخی موارد بیمارستان ها باید «گواهی بهداشتی» معتبر ارائه کنند. «گواهی بهداشتی» آن دسته از شهروندان که در برابر بیماری «کووید ۱۹» واکسینه شده اند، نتیجه تست کرونای آنها طی ۴۸ گذشته منفی بوده است و یا پس از ابتلا به این ویروس طی شش ماه گذشته بهبود یافته اند، معتبر خواهد بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ارائه «گواهی بهداشتی» معتبر پیش از این برای ورود به سالن های سینما و کنسرت و دیگر رویدادهای فرهنگی با شرکت بیش از ۵۰ نفر اجباری شده بود.

بسیاری از معترضان به اجباری شدن ارائه «گواهی بهداشتی» برای ورود به اماکن عمومی بر این باور هستند که دولت امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در عمل با این تصمیم واکسیناسیون در برابر بیماری «کووید ۱۹» را اجباری کرده است.

از سوی دیگر بنا به مصوبه پارلمان فرانسه واکسیناسیون در برابر ویروس کرونا برای کادر بهداشتی و درمانی این کشور اجباری شده است. تصمیمی که اعتراض بسیاری از کارکنان این بخش را برانگیخته است.

با این حال نظرسنجی ها نشان می دهد که اکثر شهروندان فرانسه از ارائه «گواهی بهداشتی» معتبر برای ورود به اماکن عمومی حمایت می کنند. مقامات دولت فرانسه طی هفته های اخیر تاکید کرده اند که تنها راه جلوگیری از وضع مجدد محدودیت ها مانند منع رفت و آمد شبانه یا قرنطینه سراسری در این کشور استفاده از «گواهی بهداشتی» معتبر از سوی شهروندان است.

تاکنون بیش از ۳۶ میلیون نفر از فرانسوی ها (معادل ۵۴ درصد کل جمعیت) به طور کامل در برابر بیماری «کووید ۱۹» واکسینه شده اند. این در حالی است که آمار موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه سیر صعودی پیدا کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ماکرون با چهره هیتلر روی بیلبورد تبلیغاتی؛ رئیس جمهوری فرانسه شکایت کرد

فراگیر شدن استفاده از گذرنامه سلامت در اتحادیه اروپا؛ ایتالیا هم پس از فرانسه پا پیش گذاشت

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند