گسترش حریق‌های موسمی در جنوب اروپا؛ شمار قربانیان آتش‌سوزی در ترکیه به ۸ تن رسید

حریق در استان آنتالیای ترکیه
حریق در استان آنتالیای ترکیه Copyright آسیوشیتد پرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سازمان آتش‌نشانی ایتالیا اعلام کرد تنها در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۸۰۰ عملیات اطفاء حریق را در نواحی جنوبی کشور اجرا کرده است. در ترکیه نیز از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون ۱۳۳ حریق پراکنده رخ داده و بیش از ۹۵ هزار هکتار از مراتع کشور سوخته است.

آگهی

حریق‌های موسمی همچنان در مناطقی از جنوب ترکیه و یونان و جنوب ایتالیا و اسپانیا ادامه دارد و آتش‌سوزی‌ در نزدیکی برخی شهرهای ساحلی جنوب ترکیه طی پنج روز گذشته جان دست‌کم ۸ تن را گرفته است.

در این کشور، از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون ۱۳۳ حریق پراکنده روی داده که بیش از ۹۵ هزار هکتار از مراتع ترکیه را سوزانده است. در روستاها و مناطق شهری مختلف آنتالیا، ماناوگات،‌ آکسسی، موگلا و بدروم ساکنان و گردشگران ناگزیر از تخلیه محل شده‌اند.

دمای هوا در ترکیه ماه گذشته به رکورد تازهٔ ۴۹/۱ درجهٔ سانتی‌گراد رسید و پیش‌بینی می‌شود که گرمای شدید همچنان در این کشور ادامه داشته باشد. تاکنون کشورهای روسیه، یونان، آذربایجان، فرانسه و ایران با ارسال هواپیمای آب‌پاش یا تیم‌های آتش‌نشان به یاری آنکارا شتافته‌اند.

از سوی دیگر مناطقی از جنوب یونان نیز طعمهٔ حریق‌های موسمی شده است و از آغاز سال جاری ۱۳۵۰۰ هکتار از مراتع این کشور سوخته است که رقمی دو برابر سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۰ میلادی است.

در نزدیکی شهر پاتراس یونان ۸ تن به خاطر مواجهه با آتش و دود، دچار سوختگی و مشکل تنفسی شده و در مراکز درمانی بستری شده‌اند. گردشگران اقامتگاه ساحلی لوگوس در جنوب یونان نیز به فرودگاه آیجیو در نزدیکی این محل فرستاده شدند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ایتالیا نیز هفتهٔ گذشته شاهد حریق‌های موسمی پراکنده بود که بسیاری از آنها در جزیرهٔ ساردنیا روی داد. سازمان آتش‌نشانی ایتالیا اعلام کرده است تنها طی ۲۴ ساعت گذشته در نواحی مختلفی از جنوب این کشور بیش از ۸۰۰ عملیات اطفاء حریق اجرا کرده است.

آتش‌نشانان اسپانیایی نیز که دو هفته پیش حریقی را در ساحل کاتالونیا مهارکرده بودند، طی دو روز گذشته مشغول خاموش کردن آتشی بودند که در ناحیه سن‌خوان واقع در ۷۰ کیلومتری شرق مادرید ایجاد شده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برای نخستین بار در اروپا از بالون برای کشف کانون‌ آتش‌سوزی‌ جنگلی استفاده شد

بزرگترین آتش‌سوزی تاریخ تگزاس جان دست کم ۲ نفر را گرفت

پلیس کره جنوبی به دفتر انجمن پزشکی این کشور یورش برد