کاروان ورزشی ایران همچنان ناکام در کسب دومین مدال؛ گرایی و ساروی از صعود به فینال باز ماندند

اجرای فوق‌العاده فن سنجاب پرنده از سوی محمدعلی گرایی روی کشتی‌گیری از کشور کرواسی
اجرای فوق‌العاده فن سنجاب پرنده از سوی محمدعلی گرایی روی کشتی‌گیری از کشور کرواسی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

محمدعلی گرایی که با نمایش‌های فوق‌العاده خود توجهات را برای کسب مدال جلب کرده بود، در نهایت در مرحله نیمه نهایی در دیداری نزدیک با نتیجه ۶-۵ مغلوب حریفی از مجارستان شد و از صعود به فینال بازماند.

آگهی

کاروان ورزشی ایران در دهمین روز بازی‌های المپیک توکیو همچنان از دست یافتن به دومین مدال خود در این رقابت‌ها ناکام ماندند.

کشتی‌گیران فرنگی ایرانی با وجود شروع خوب در روز دوشنبه در ادامه نتوانستند به نتیجه چندانی دست یابند. در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی، کشتی‌گیر توانمند ایرانی شروعی درخشان داشت و در چند نمایش دلچسب موفق شد حریفان خود را به زیبایی شکست دهد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یابد.

به ویژه اجرای فن سنجاب پرنده روی رقیب کروات و همچنین سالتو بارانداز دیدنی روی رقیب کوبایی، توجهات بین‌المللی را به این کشتی‌گیر شیرازی جلب کرد. با این حال گرایی در مرحله نیمه نهایی در مقابل حریف مجار خود با وجود مبارزه‌ای تماشایی در نهایت با نتیجه ۶-۵ شکست خورد و از راهیابی به دیدار پایانی باز ماند. گرایی باید روز سه‌شنبه برای کسب مدال برنز مبارزه کند.

هادی ساروی، کشتی‌گیر وزن ۹۷ کیلوگرم هم همچون گرایی مسابقات خود را خوب شروع کرد و توانست با شکست رقبایی از الجزایر و بلغارستان به مرحله نیمه نهایی راه یابد. او البته در این مرحله در مقابل رقیب باتجربه و قدرتمند خود از ارمنستان ناکام ماند و با پذیرش شکست ۴-۱ از رسیدن به فینال باز ماند.

این کشتی‌گیر جوان اهل آمل همچون گرایی باید روز سه‌شنبه برای کسب مدال برنز به روی تشک برود.

اما دیگر کشتی‌گیر ایرانی که کاروان ایران به مدال آوری او امید بسته بود، امین میرزازاده سنگین وزن بود. او که با راهیابی رقیبش به فینال در دسته بازنده‌ها شانس کسب مدال برنز پیدا کرده بود، با شکست در مقابل فرنگی‌کار ترکیه‌ای دستش از مدال کوتاه ماند.

با گذشت ده روز از آغاز بازی‌های الممپیک توکیو، کاروان ایران جز همان مدال طلای جواد فروغی در رشته تیراندازی، هنوز نتوانسته روی سکو برود. این در حالیست که تنها امید کاروان ایران به نمایش درخشان کشتی آزاد، وزنه‌برداری و کاراته است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخستین موفقیت دونده زن ایرانی در دور اول صد متر المپیک؛ فصیحی دور دوم حذف شد

کشتی‌گیر ایرانی در چند قدمی المپیک پاریس ۲۰۲۴؛ از پناهندگی در ایتالیا تا تمرین و آشپزی

برگزاری مسابقه کشتی کج در قطار سریع‌السیر ژاپنی برای اولین بار در جهان