دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس: ایران همکاری با تروریست‌ها در سوریه، یمن و لبنان را متوقف کند

نایف الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس
نایف الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس از کشورهای جهان خواست در مذاکرات هسته‌ای با ایران به مسائل موشکی و رفتارهای منطقه‌ای ایران نیز پرداخته شود.

آگهی

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس با انتقاد از ایران، این کشور را به دخالت در امور داخلی کشورهای عربی منطقه خاورمیانه متهم کرد.

نایف الحجرف، دبیر کل شورای همکاری کشورهای خلیج فارس همچنین با بیان اینکه ایران در حال همکاری با «گروه‌های تروریستی‌» در این کشورها است از تهران خواست به این روند پایان دهد.

آقای حجرف این اظهارات را در حاشیه یازدهمین همایش مطالعات خلیج فارس که توسط مرکز مطالعات حوزه خلیج فارس و دانشگاه کمبریج بریتانیا به زبان آورد. او همچنین در ادامه این اجلاس که به صورت مجازی برگزار شد تأکید کرد همکاری‌های راهبردی میان ایالات متحده آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس، می‌تواند در راستای تقویت امنیت و ثابت در منطقه خلیج فارس به شمار آید.

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در بخش دیگری از صحبت‌های خود خواستار گنجاندن موضوعات موشکی و مسائل منطقه‌ای در مذاکرات مربوط به برجام شد.

این نخستین بار نیست که مقام‌های عربی چنین درخواستی را مطرح می‌کنند. در سوی مقابل تهران همواره تاکید کرده موضوعات موشکی و مسائل دفاعی‌‌اش غیر قابل مذاکره است.

حجرف چند روز پیش هم در اظهاراتی مشابه ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه محکوم کرده بود. او پیشتر هم از جامعه جهانی خواسته بود در مذاکرات هسته‌ای وین تنها بر موضوعات هسته‌ای متمرکز نمانند و نگرانی کشورهای عربی در خصوص سیاست‌های تهران در منطقه و همچنین برنامه موشکی این کشور را نیز مد توجه قرار دهند.

اظهارات آقای حجرف در خصوص مذاکرات هسته‌ای در حالی طرح می‌شود که ناظران در خصوص از سر گیری این گفتگوها تردیدهای بسیاری دارند. رهبر ایران روز چهارشنبه در آخرین دیدار خود با اعضای دولت دوازدهم تلویحا پرونده توافق هسته‌ای با جهان را بست و آن‌ را تجربه‌ای ناموفق ارزیابی کرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران برای پیگیری مذاکرات هسته‌ای و بازگشت به برجام اعلام آمادگی کرد

افزایش قدرت جناح‌های طرفدار سلاح هسته‌ای در ایران؛ دیپلمات‌های غربی نگرانند

امپراتوری سریال‌های تلویزیونی ترکیه از عربستان تا شیلی