درگیری مرزی تازه میان ارمنستان و آذربایجان؛ ۳ سرباز کشته و ۴ تن دیگر زخمی شدند

سرباز ارتش ارمنستان در موضع مرزی با آذربایجان
سرباز ارتش ارمنستان در موضع مرزی با آذربایجان Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت دفاع ارمنستان روز چهارشنبه خبر داد که در مرگبارترین درگیری رخ داده پس از پایان جنگ پاییز گذشته در قره باغ، سه سرباز این کشور در درگیری مرزی با نیروهای آذربایجان کشته شده‌اند.

آگهی

وزارت دفاع ارمنستان روز چهارشنبه خبر داد که در مرگبارترین درگیری رخ داده پس از پایان جنگ پاییز گذشته در قره باغ، سه سرباز این کشور در درگیری مرزی با نیروهای آذربایجان کشته شده‌اند.

وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه‌ای که ۹:۲۰ دقیقه صبح به وقت محلی منتشر کرد، همچنین تصریح کرده که درگیری مرزی میان نیروهای دو کشور همچنان ادامه دارد و افزون بر کشته‌های گزارش شده، دو سرباز دیگر این کشور نیز در این درگیری زخمی شده‌اند.

در مقابل، وزارت دفاع آذربایجان نیز با تایید رخداد درگیری مرزی میان نیروهای ارتش دو کشور، اعلام کرد که دو سرباز آذربایجانی نیز تا کنون در این گیری زخمی شده‌اند ولی «هیچ گونه خطر جانی آنها را تهدید نمی‌کند».

وزارت دفاع دو کشور در بیانیه‌های رسمی خود یکدیگر را به شعله‌ور کرد نزاع تازه مرزی متهم کرده‌اند.

ارمنستان و آذربایجان پس از چندین دهه اختلاف بر سر کنترل منطقه کوهستانی قره باغ، سرانجام در پاییز ۲۰۲۰ میلادی وارد جنگی ۴۴ روزه با یکدیگر شدند که در نتیجه آن در حدود ۶ هزار نفر کشته شدند.

این جنگ سرانجام با میانجیگری مسکو متوقف شد و بر اساس قرارداد آتش‌بس امضا شده میان باکو و ایروان، دولت ارمنستان مجبور شد کنترل بر سرزمین‌هایی در قره‌باغ را پس از سه دهه به آذربایجان واگذار کند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

با وجود برقراری آتش‌بس، طی ماه‌های اخیر بارها تنش میان دو همسایه افزایش یافته است. چنان که شارل میشل، رئیس شورای اروپا نیز در سفر یازده روز گذشته خود به ایروان، پایتخت ارمنستان، خواستار میانجیگری بین‌المللی برای کاهش تنش‌ها میان ارمنستان و آذربایجان شده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دو روایت از کشته شدن مرزبان ایرانی در مرز با افغانستان؛ درگیری با طالبان یا اشرار؟

«نفوذ مرزی نیروهای آذربایجان»؛ ارمنستان از روسیه کمک نظامی خواست

آذربایجان اتهام جدید تجاوز به خاک ارمنستان را ادعایی تحریک‌آمیز خواند