سومین روز بازی‌های المپیک توکیو: بریتانیایی‌ها طلاها را درو کردند

Tokyo Olympics Swimming
Tokyo Olympics Swimming Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بازی‌ها در حالی ادامه دارد که بنا بر اعلام برگزارکنندگان این مسابقات ۱۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در اردوگاه ورزشکاران گزارش شده است. به این ترتیب با احتساب این موارد، شمار کل مبتلایان به کووید۱۹ در جریان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به ۱۴۸ مورد می‌رسد.

آگهی

سومین روز بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، برای بریتانیایی‌ها روزی خوش‌ یمن محسوب می‌شد و چندین مدال طلا به نام این کشور به ثبت رسید.

در این روز همچنین تکلیف قهرمانان بسیاری از رشته‌ها از مجموع ۱۱ هزار ورزشکار که از ۲۰۶ کشور شرکت کرده‌اند روشن شد؛ از جمله قهرمانان مسابقات اسکیت‌برد، شنا، شیرجه، تیراندازی و دوچرخه سواری.

در ادامه چکیده‌ای از مهمترین رویدادهای این روز ارائه می‌شود:

قهرمانی نوجوان ۱۳ ساله

مومیجی نیشیا از ژاپن که تنها ۱۳ سال داشت توانست مدال طلای رشته اسکیت خیابانی را از آن خود کند و به جوانترین مدال‌آور این بازی‌ها تبدیل شود.

امسال متوسط سن برندگان زن این رشته روی سکو ۱۴ سال بود. چراکه مدال نقره نیز به رایسا لئال ۱۳ ساله از برزیل رسید و فونا ناکایاما ۱۶ ساله باز هم از ژاپن به برنز دست یافت.

رقابت‌های شنا

آدام پیتی ۲۶ ساله از بریتانیا در شنای ۱۰۰ متر قورباغه مردان صاحب طلا شد که اولین طلای این کشور در بازی‌های امسال محسوب می‌شود. او که هشت عنوان قهرمانی جهان را در کارناممه دارد، در المپیک ۲۰۱۶ نیز به قهرمانی رسید و اکنون رکورددار ماده ۱۰۰ متر قورباغه است.

بریتانیا در شیرجه و غواصی نیز به اولین مدال‌های طلای خود دست یافت؛ تام دالی و ماتی لی در شیرجه ۱۰ متر مردان صاحب طلا شدند و چینی‌ها را که از مدعیان اصلی این رشته ورزشی در رقابت‌های جهانی هستند پشت سر گذاشتند. چین در چهار المپیک گذشته، همواره در این رشته طلا گرفته بود.

اگرچه تام دالی ۲۷ ساله از چهارده سالگی در بازی‌های المپیک شرکت داشت ولی این اولین بار بود که توانست به مدال طلا دست یابد. او پیش از این در المپیک ۲۰۱۲ لندن و المپیک ۲۰۱۶ ریو مدال‌های برنز را از آن خود کرده بود.

در این روز همچنین در شنای ۴ در ۱۰۰ متر، طلای مردان به ورزشکاران ایالات متحده رسید.

آریان تیتموس از استرالیا طلای زنان در ۴۰۰ متر آزاد و مارگارت مک‌نیل از کانادا طلای شنای ۱۰۰ متر پروانه را صاحب شدند.

AP
Ariarne Titmus, of Australia holds up her medalAP

رقابتهای سه‌گانه مردان

کریستین بلومنفلت از نروژ طلای المپیک ۲۰۲۰ در بخش سه‌گانه مردان را از آن خود کرد و الکس یی، بار دیگر از بریتانیا نقره این رقابتها را به دست آورد.

هیدن وایلد از نیوزیلند با رسیدن به مدال برنز، اولین مدال کشورش در رقابت‌های امسال را به ثبت رساند.

دوچرخه‌سواری کراس کانتری

تام پیدکوک، دوچرخه سوار بریتانیا با وجود جراحتی که داشت توانست در رقابتهای کوهستان این رشته رقبایی همچون ینیو شورتر و ماتیاس فلاکیگر از سوئیس را شکست دهد و برای کسب طلا روی سکوی برندگان رود.

پیدکوک در ماه ژوئن در جریان تمرینات تصادف کرده بود و به دلیل شکستگی استخوان حتی تن به عمل جراحی داد؛ با این وجود در المپیک امسال خوش درخشید و طلای این رشته را بر گردن آویخت.

ماتیاس فلاکیگر تنها با سی ثانیه اختلاف به نقره دست یافت و دیوید والرو سرانو از اسپانیا هم سوم شد.

AP
Nino Schurter of SwitzerlandAP

قایقرانی اسلالوم

اروپایی‌ها در مجموع در این روز در رقابتهای قایقرانی اسلالوم خوش درخشیدند و توانستند همه مدال‌ها را از آن خود کنند.

در بخش مردان، مدال طلا به بنجامین ساوسک از اسلوونی رسید و لوکاس روهان از جمهوری چک و سیدریس تاسیادیس از آلمان نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

این اولین مدال‌های دو کشور اسلوونی و چک در المپیک ۲۰۲۰ نیز بود.

آگهی

تیراندازی با اسکیت

در این رشته، دو ورزشکار از ایالات متحده یعنی ونسان هنکوک و آمبر انگلیش به ترتیب در رقابت‌های مردان و زنان، هر دو صاحب مدال طلا شدند.

این سومین طلای ونسان هنکوک بود؛ او پیش از این پیروز بازی‌های المپیک لندن و پکن شده بود.

تیراندازی با کمان مردان

در این رشته، کره جنوبی با پیروزی ۶ بر صفر مقابل چین تایپه صاحب طلا شد و توانست از عنوان خود دفاع کند؛ هیروکی موتو از ژاپن نیز صاحب برنز شد.

جودو

نورا جاکووا در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم زنان با کسب امتیاز ایپون مقابل سارا لئونی از فرانسه، توانست دومین طلای کوزوو در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را ثبت کند.

هموطن او دیستریا کرانسنیکی نیز پیش از این در روز شنبه در وزن ۴۸ کیلوگرم صاحب طلا شده بود. این دو با پیروزی درخشانشان در المپیک ۲۰۲۰ توکیو توانستند دومین و سومین طلای کوزوو در کل تاریخ المپیک را نیز به ثبت برسانند.

آگهی

روز دوشنبه همچنین شوهی اونو، فوق ستاره جودوی ژاپن در وزن منهای ۷۳ کیلوگرم دومین طلای خود در رقابتهای المپیک را به دست آورد. او در فینال مقابل لاشا شووداتواشویلی از گرجستان به پیروزی رسید.

بسکتبال

تیم بسکتبال مردان ایالات متحده یکشنبه‌شب در رویدادی کم‌سابقه با نتیجه ۸۳ بر ۷۶ مقابل فرانسه شکست خورد؛ باختی که آمریکایی از المپیک ۲۰۰۴ آتن هرگز شاهد آن نبودند و در مجموع در تاریخ بازی‌های المپیک بسکتبال آمریکا نیز ۶ بار اتفاق افتاده است.

سومین روز رقابت‌های ورزشکاران ایرانی

در این روز ورزشکار ایرانی در چهار رشته به مصاف حریفان خود رفتند که نتایج به دست آمده به شرح زیر است:

در رشته بوکس شاهین موسوی به مصاف موریواکی از ژاپن رفت که نتیجه را ۳ بر ۲ واگذار کرد و درنهایت از دور مسابقات حذف شد.

در شنای ۲۰۰ متر پروانه، متین بالسینی با وجود شکستن رکورد ایران موفق به صعود نشد.

آگهی

در والیبال دو تیم ایران و ونزوئلا مقابل یکدیگر ایستادند که درنهایت بازی با پیروزی ۳ بر صفر ایران پایان یافت.

در بدمینتون نیز ثریا آقایی توانست مقابل حریفی از مالدیو به پیروزی ۲ بر صفر برسد.

AP
Iran's Soraya Aghaei plays against MaldivesAP

قرار است فردا در چهارمین روز این بازی‌ها، چهار ورزشکار دیگر از ایران یعنی هانیه رستمیان، جواد فروغی، نجمه خدمتی و مهیار صداقت، در رقابت‌های میکس تیمی تفنگ و تپانچه بادی ۱۰ متر بخت خود را برای پیروزی امتحان کنند.

کرونا در المپیک

بازی‌ها در حالی ادامه دارد که بنا بر اعلام برگزارکنندگان این مسابقات ۱۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در اردوگاه ورزشکاران گزارش شده است. به این ترتیب با احتساب این موارد، شمار کل مبتلایان به کووید۱۹ در جریان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به ۱۴۸ مورد می‌رسد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

المپیک توکیو؛ جوان‌ترین ورزشکار حذف شد و جوان‌ترین مدال‌آور آمد

کیمیا علیزاده، عضو تیم پناهندگان به مقام چهارم در المپیک توکیو رسید

دوستدار المپیک ۴۰ هزار دلار برای بلیط هزینه کرد اما نتوانست افتتاحیه را از نزدیک ببیند