زنان کدام کشور اروپایی کم‌ترین اضافه وزن را دارند؟

میلان، ایتالیا
میلان، ایتالیا Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایتالیا به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ دوچرخه در اتحادیه اروپا دارای کمترین جمعیت بزرگسال دارای اضافه وزن در میان ۲۶ عضو دیگر این اتحادیه به شمار می‌رود.

آگهی

ایتالیا به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ دوچرخه در اتحادیه اروپا دارای کمترین جمعیت بزرگسال دارای اضافه وزن در میان ۲۶ عضو دیگر این اتحادیه به شمار می‌رود.

گزارش اداره آمار کمیسیون اروپا(یورواستات) نشان می‌دهد که ۵۳ درصد جمعیت بزرگسال اتحادیه اروپا از اضافه وزن رنج می‌برد ولی در عین حال، ۴۵ درصد مردم بزرگسال ساکن در اتحادیه دارای وزن مطلوب هستند.

این گزارش که بر پایه شاخص توده بدنی(BMI) تهیه شده، حاکیست، به استثنای گروه سنی بالای ۷۵ سال، هرچه گروه سنی افراد بالاتر باشد، سهم افراد دارای اضافه وزن بیشتر است؛ چنان که کمترین افراد دارای اضافه وزن در بین افراد ۱۸ تا ۲۴ سال(۲۵ درصد) ثبت شده است ولی این نسبت در گروه سنی ۶۵ تا ۷۴ سال به ۶۶ درصد می‌رسد.

بر پایه گزارش یورواستات، نسبت افراد دارای اضافه وزن با افزایش سطح تحصیلات کاهش می‌یابد؛ به طوری که در سال ۲۰۱۹، ۵۹ درصد بزرگسالان دارای اضافه وزن در میان افراد با سطح تحصیلات پایین گزارش شده ولی این نسبت در میان افراد دارای سطح تحصیلات متوسط و بالا به ترتیب ۵۴ و ۴۴ درصد است.

Eurostat
درصد جمعیت دارای اضافه وزن در اتحادیه اروپا به تفکیک جنسیتEurostat

مطابق این گزارش، بیشترین نرخ بزرگسالان دارای اضافه وزن در کرواسی و مالت و کمترین میزان آن در ایتالیا و فرانسه ثبت شده است. در حالی که ۶۵ درصد بزرگسالان کرواسی دارای اضافه وزن هستند، این نسبت در ایتالیا و فرانسه به ترتیب ۴۶ و ۴۷ درصد است. بر پایه تفکیک جنسیتی نیز زنان ایتالیایی کمترین نرخ اضافه وزن را در میان زنان ساکن در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارند اما در میان مردان، فرانسوی‌ها پایین‌ترین نرخ اضافه وزن را در اتحادیه اروپا دارا هستند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

اداره آمار اتحادیه اروپا همچنین با تاکید بر این که دوچرخه‌سواری باعث سلامتی، رفاه شخصی و کاهش هزینه‌های اقتصادی می‌شود و به میزانی که بتواند جایگزین استفاده از اتومبیل‌های شخصی شود، به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند، خاطر نشان کرده که ایتالیا در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۲.۱ میلیون دستگاه دوچرخه تولید کرده که پس از پرتغال با ثبت رکورد ۲.۶ میلیونی در مقام دوم قرار دارد.

Eurostat
آمار تولید دوچرخه در اتحادیه اروپاEurostat

یورواستات تخمین زده که در سال ۲۰۲۰ تقریبا ۱۲.۲ میلیون دوچرخه در اتحادیه اروپا تولید شده که در مقایسه با سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۱.۲ درصد افزایش یافته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«کاهش وزن فقط با مصرف یک قرص در هفته؟»؛ افزایش نگرانی نسبت به تعداد چاق های دنیا

کرونا یا وسوسه افزایش منفعت ۱۵۰ میلیارد یورویی؛ چرا اروپا مردم را به دوچرخه‌سواری ترغیب می‌کند؟

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد