موج کم‌سابقه کرونا در فرانسه؛ ارائه گواهی واکسن در اماکن تفریحی الزامی می‌شود

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در فرانسه
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در فرانسه Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حالی که شمار مبتلایان روزانه به بیماری کووید-۱۹ به بالاترین میزان از زمان ماه مه بدین سو رسیده است، مقامات فرانسه گفته‌اند از روز چهارشنبه بازدید از اماکن فرهنگی و تفریحی در این کشور مستلزم ارائه گواهی واکسن خواهد بود.

آگهی

در حالی که شمار مبتلایان روزانه به بیماری کووید-۱۹ در فرانسه به بالاترین میزان از زمان ماه مه بدین سو رسیده است، مقامات این کشور گفته‌اند از روز چهارشنبه بازدید از اماکن فرهنگی و تفریحی مستلزم ارائه گواهی سلامت کووید-۱۹ خواهد بود.

این مجوز تائید می‌کند که دارنده آن کاملا واکسینه شده است، یا آزمایش کرونای او طی ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و یا در شش ماه گذشته از بیماری کووید-۱۹ بهبود یافته است.

اقدامات جدید برای ترغیب شهروندان فرانسوی به زدن واکسن هفته گذشته توسط امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه اعلام شد. این گواهی همچنین از اوایل ماه اوت برای بازدید از بارها، رستوران‌ها، مراکز خرید، خانه‌های سالمندان و همچنین مسافرت‌های طولانی با وسائط نقلیه عمومی اجباری می‌شود.

روز یکشنبه فرانسه با ثبت ۱۸ هزار و ۱۸۱ مورد ابتلای جدید، رکوردی تازه را از زمان شروع طرح واکسیناسیون عمومی ثبت کرد. این رقم دو برابر مبتلایان روزانه جدید در هفته گذشته است.

اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه، روز سه‌شنبه در جلسه با نمایندگان پارلمان گفت: «ما دیروز فقط ظرف ۲۴ ساعت ۱۸ هزار مورد ابتلای جدید داشتیم. این آمار یك هفته قبل كمتر از ۷ هزار مورد بود.»

آقای وران با بیان اینکه علت افزایش مبتلایان ظهور نوع دلتای ویروس کرونا با مبدأ هند است، گفت: «ما هرگز چنین چیزی را تجربه نکرده‌ایم؛ نه با نوع اصلی ویروس کرونا، نه با سویه انگلیسی، نه با سویه آفریقایی و نه با سویه برزیلی‌اش.»

آخرین باری که فرانسه تعداد مبتلایان روزانه بیش از ۱۸ هزار نفر را ثبت کرد به ۱۳ مه بازمی‌گردد زمانی که مقررات منع رفت و آمد شبانه در حال اجرا بود و مشاغل غیرضروری نظیر بارها و رستوران‌ها تعطیل بودند.

دولت در حال حاضر تخمین می‌زند که تا پایان ماه ژوئیه (یک ماه زودتر از برنامه‌ریزی اولیه) به هدف ۴۰ میلیون دوز اول واکسن تزریق شده برسد. در حال حاضر بیش از ۳۷.۸ میلیون نفر حداقل یک دوز واکسن ضد کووید-۱۹ دریافت کرده‌اند و ۳۰.۷ میلیون نفر نیز به طور کامل واکسینه شده‌اند.

ویروس کرونا تا به حال جان بیش از ۱۱۱ هزار نفر را در فرانسه گرفته است.

به اینستاگرام یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه؛ ماکرون: داعش خراسان بارها تلاش کرده به خاک ما حمله کند