افزایش ۶۳ شهر قرمزِ کرونایی؛ ارسال محموله‌های واکسن از چین و ژ‌اپن به ایران

بیمارستان شهدای تجریش
بیمارستان شهدای تجریش Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در ایران برای دومین روز متوالی در سطح بی‌سابقه بالای ۲۷ هزار نفر باقی ماند و همزمان تعداد شهرهایی که در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارند با ۶۳ مورد افزایش به ۲۳۲ شهر رسید.

آگهی

شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در ایران برای دومین روز متوالی در سطح بی‌سابقه بالای ۲۷ هزار نفر باقی ماند و همزمان تعداد شهرهایی که در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارند با ۶۳ مورد افزایش به ۲۳۲ شهر رسید.

وزارت بهداشت ایران روز چهارشنبه اعلام کرد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته به ۲۷ هزار و ۳۷۹ نفر رسید. از این میان، دو هزار و ۷۵۵ تن در بیمارستان بستری شدند که ۱۵ مورد د مقایسه با روز سه‌شنبه افزایش یافت.

همچنین، تعداد بیمارانی که به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند، روز چهارشنبه با ۷۶ مورد افزایش به چهار هزار و ۵۱۸ نفر رسید. ایران در میان کشورهای جهان، رتبه هفتم را از نظر تعداد بالای بیماران دارای شرایط حاد کرونایی داراست.

گزارش وزارت بهداشت ایران حاکیست که طی شبانه روز گذشته ۲۱۳ بیمار کرونایی جان خود را از دست داده‌اند و برای سومین روز متوالی شمار جانباختگان ناشی از این بیماری در سطح بالاتر از ۲۰۰ تن باقیمانده است. شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در ایران از روز سه‌شنبه و برای نخستین بار از زمان آغاز همه‌گیری این بیماری از مرز ۲۷ هزار تن گذشته است.

همزمان با ادامه تعطیلی شش روزه استان‌های تهران و البرز به دلیل اعلام وضعیت قرمز بیمارستانی، فریدون همتی، استاندار هرمزگان نیز روز چهارشنبه از ارائه درخواست تعطیلی کامل یک هفته‌ای این استان هرمزگان در جلسه روز چهارشنبه ستاد ملی کرونا خبر داد. در همین حال، علی رئوفی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز تصریح کرد که آمار بالای مبتلایان و بستری‌ها در هرمزگان باعث اشباع تخت‌های بیمارستانی و قرمز شدن اغلب مناطق هرمزگان شده است.

سیمین بابایی، سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با «وخیم» توصیف کردن شرایط این استان در موج پنجم همه‌گیری کرونا گفت که در وضعیت بهره‌برداری حداکثری از امکانات درمانی استان قرار داریم و تمام بخش‌های بیمارستانی استان درگیر ارائه خدمات به بیماران کوویدی است. خانم بابایی با اشاره به تکمیل شدن ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در بسیاری از شهرهای این استان، پیش‌بینی کرد که اگر روند کنونی افزایش آمارها ادامه‌دار شود با بحران شدید در مراکز درمانی و کنترل کرونا مواجه خواهیم شد.

او تعطیلات پایان هفته و تعطیلی ۶ روزه تهران و البرز را به دلیل ترغیب مردم به سفر به شهرهای شمالی کشور و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مشکلی دوچندان برای مدیریت کرونا در استان مازندران دانست. در همین حال، عبدالرضا فاضل، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان هم بر این که اورژانس‌ها و بخش‌های مختلف بیمارستانی و مراکز نمونه‌گیری کرونا در گلستان مملو از جمعیت است، خبر داد که وضعیت ۱۳ شهرستان گلستان قرمز و فراتر از آن است.

همچنین تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت ایران روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد شمار مناطق قرمز کرونایی در دیگر استان شمالی ایران، گیلان نیز به ۱۳ شهرستان افزایش یافته است. این ارزیابی در مجموع حاکیست که تعداد شهرهای قرمز کرونایی در ایران با ۶۳ مورد افزایش از ۱۶۹ به ۲۳۲ شهر رسیده است و ۱۱۷ شهرستان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در چنین شرایطی، ایرچ حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت ایران با بیان اینکه متاسفانه نتوانستیم به وعده‌های داده شده درباره واکسیناسیون وسیع‌تر عمل کنیم، از مردم عذرخواهی کرد. کیانوش جهانپو، سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران نیز در پیام توییتری از ارسال محموله‌های جدید واکسن کرونا به کشور از چین و ژاپن خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این محموله‌ها ظرف روزهای آتی به ایران برسد.

تاه‌ترین آمار وزارت بهداشت ایران نشان می‌دهد که تا روز سه‌شنبه(دیروز)، ۶ میلیون و ۹۲۷ هزار و ۶۱۵ نفر(معادل ۸.۲ درصد جمعیت) دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده و دو میلیون و ۳۱۴ هزار و ۹۹۸ نفر(معادل ۲.۷ درصد جمعیت) نیز با تزریق دُز دوم به طور کامل در برابر بیماری کووید-۱۹ واکسینه شده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کرونا در ایران؛ ادامه وضعیت بحرانی پایتخت در آستانه پایان تعطیلی ۶ روزه

انتشار دیرهنگام گزارش «منشاء شیوع کرونا»؛ سازمان جهانی بهداشت: کلید فهم همچنان در دست چین است

نگرانی‌ها از شیوع کرونا؛ ایران پروازها از مبداء چین را محدود نمی‌کند