یک مقام عضو داعش با همکاری مراکش در ایتالیا بازداشت شد

پلیس ایتالیا
پلیس ایتالیا Copyright CANVA PRO
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرد مظنون با نام مستعار «ابی البرا» با توانسته بود به‌طور غیر قانونی از پایگاه‌هایی که سابقا تحت کنترل داعش بود به اروپا مهاجرت کند.

آگهی

مقامات مراکش روز شنبه اعلام کردند در همکاری با سرویس‌های اطلاعاتی ایتالیا، یک مراکشی که از رهبران داعش معرفی شده بود، در ایتالیا بازداشت شد.

در یک اطلاعیه رسانه‌ای، سرویس اطلاعاتی مراکش اعلام کرد که در روز جمعه با هماهنگی نزدیک با سرویس‌های امنیتی ایتالیا یک شهروند مراکشی را که دارای مسئولیت‌هایی در درون گروه داعش در سنگرهای سنتی خود در سوریه و عراق بود، در خاک ایتالیا بازداشت کردند.

فرد مظنون با نام مستعار «ابی البرا» با توانسته بود به‌طور غیر قانونی از پایگاه‌هایی که سابقا تحت کنترل داعش بود به اروپا مهاجرت کند.

سرویس اطلاعاتی مراکش اطلاعات درباره فرد مظنون را از طریق بازجویی‌ها از مظنونان دیگر گروه داعش کسب کرده بود و برای وی قرار بازداشت بین‌المللی صادر شد.

یک مقام مراکشی در ماه فوریه گفته بود که بیش از ۱۶۰۰ مراکشی در سال‌های اخیر به صفوف سازمان‌های تروریستی پیوسته‌اند و بیشتر آن‌ها عضو داعش شده‌اند.

در این میان، ۲۷۰ مراکشی از مناطق جنگی (سوریه، عراق و لیبی)‌ بازگشته‌اند و ۷۴۵ نفر نیز در این کشورها کشته شده‌اند. از میان کسانی که به کشور خود بازگشته‌اند برای ۱۳۷ نفر پرونده قضایی ایجاد شده است. جنگ داخلی در سوریه از سال ۲۰۱۱ به تقویت داعش کمک کرد تا اینکه ابوبکر بغدادی رهبر سابق این گروه در سال ۲۰۱۴ در سرزمین‌های فتح شده در سوریه و عراق اعلام خلافت کرد. با این حال در سال ۲۰۱۹ تمام این سرزمین‌ها پس گرفته شدند اما به نظر می‌رسد این سازمان که از آن زمان زیرزمینی شده بود در حال تجدید حیات است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هفت کودک فرانسوی داعش به فرانسه بازگشتند

افول داعش و خیزش راست‌افراطی در غرب؛ مرگبارترین گروه تروریستی جهان کدام است؟

داعش مسئولیت حملات وین اتریش را بر عهده گرفت