شناسایی نزدیک به ۲۵۰۰ مورد ابتلا به کرونا به دلیل برگزاری رقابت‌های یورو ۲۰۲۰

برگزاری مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا
برگزاری مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مسئولان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در اروپا انتظار دارند که خطر شیوع ویروس کرونا در صورت عدم اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در کشورهایی که گردهمایی های بزرگ مانند تجمعات مرتبط با رقابت های جام ملت های اروپا در آنها برگزار می‌شود افزایش یابد.

آگهی

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در اروپا در گزارش هفتگی خود اعلام کرد که تا روز اول ژوئیه (۱۰ تیر) در مجموع ۲۴۷۲ مورد ابتلا به ویروس کرونا به دلیل برگزاری مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا شناسایی شده است.

بنا به اعلام این نهاد وابسته به اتحادیه اروپا این موارد ابتلا به بیماری همه گیر «کووید ۱۹» در هفت کشور مختلف به ثبت رسیده است. بیشترین موارد ابتلا به ویروس کرونا در دانمارک، فنلاند، فرانسه، سوئد و اسکاتلند شناسایی شد. به نظر می رسد که اکثر مبتلایان به دنبال سفر به محل برگزاری بازی ها و شرکت در رویدادهای مرتبط با رقابت های یورو ۲۰۲۰ به این ویروس مبتلا شده اند.

کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، دانمارک و بریتانیا از جمله میزبانان رقابت ها هستند که طی روزهای اخیر با افزایش آمار شیوع بیماری «کووید ۱۹» روبرو بوده اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در اروپا آمده که گونه دلتای ویروس کرونا عامل ابتلای اغلب افرادی است که اخیرا نتیجه تست آنها در بریتانیا مثبت بوده است. 

مسئولان این نهاد گفته اند که انتظار دارند خطر شیوع ویروس کرونا چه در سطح محلی و چه در سطح قاره اروپا در صورت عدم اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در کشورهایی که گردهمایی های بزرگ مانند تجمعات مرتبط با رقابت های جام ملت های اروپا برگزار می شود افزایش یابد.

سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته هشدار داده بود که افزایش ارتباط های اجتماعی، سفرها و گردهمایی ها همزمان با شیوع گونه دلتای ویروس کرونا منجر به افزایش موارد ابتلا به «کووید ۱۹» در اروپا شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فینال یورو ۲۰۲۰ بین انگلستان و ایتالیا؛ سه شیرها و آتزوری‌ها به روایت آمار

یورو ۲۰۲۰؛ رئیس کمیسیون اروپا «آرزو دارد ایتالیا، انگلستان را شکست دهد»

افزایش بیماری‌های مقاربتی در اروپا؛ مرکز پیش‌گیری و کنترل بیماری‌ها هشدار داد