مدل جدید تسلا در حالی‌که راننده پشت فرمان بود آتش گرفت

یک دستگاه مدل جدید خودروی تسلا آتش گرفت
یک دستگاه مدل جدید خودروی تسلا آتش گرفت Copyright -/AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک دستگاه خودروی الکتریکی تسلا مدل اس‌پلد (S Plaid) روز سه‌شنبه گذشته در زمانیکه مالک آن در حال رانندگی بود شعله‌ور شد، این در حالی است که تنها سه روز این خودروی ۱۲۹ هزار و ۹۰۰ دلاری را تحویل گرفته بود. این مدل در ماه ژوئن عرصه شده است.

آگهی

یک دستگاه خودروی الکتریکی تسلا مدل اس‌پلد (S Plaid) روز سه‌شنبه گذشته در زمانیکه مالک آن در حال رانندگی بود شعله‌ور شد، این در حالی است که او تنها سه روز بود که این خودروی ۱۲۹ هزار و ۹۰۰ دلاری را تحویل گرفته بود. این مدل در ماه ژوئن وارد بازار شده است.

مارک گراگس، وکیل مالک خودرو، وی را یک «کارآفرین» معرفی کرد که قادر به پیاده شدن از خودرو نبوده چراکه سیستم درب الکترونیک آن در جریان آتش سوزی از کار افتاده بوده است.  راننده در نهایت با توسل به زور و  فشار وارد کردن به در، موفق می شود آنرا باز کند. 

این خودرو قبل از اینکه آتش بگیرد در حال حرکت در یک منطقه مسکونی نزدیک منزل صاحب خودرو در پنسیلوانیا بود.

گراگوس افزود: «این یک تجربه آزار دهنده و هولناک بود.»

وی تاکید کرد که مدل خودرو کاملا جدید است: «ما در حال تحقیق و بررسی هستیم. ما خواهان توقف تردد مدل اس‌پلد هستیم یعنی تا زمانیکه ماجرا روشن نشده نباید در جاده‌ها تردد کند.»

تسلا هنوز به این موضوع واکنشی نشان نداده است.

ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، ماه گذشته در رونمایی از مدل اس، آن را «سریع‌تر از هر پورشه و ایمن‌تر از هر ولوو» معرفی کرد.

او همچنین پیش از این در اوایل ماه آوریل مدل جدید اس و ایکس را مجهز به فناوری نوین باتری توصیف کرده بود.

مقامات محلی آتش‌نشانی در یک مطلب فیس‌بوکی که بعدا آن را حذف کردند گفتند که «یک تسلا آتش گرفت» و آن‌ها برای اطمینان از خاموش شدن کامل آن، اقدام به خنک کردن باتری‌ها کردند.

مهار کردن آتش این خودرو طبق گفته آتش‌نشانی بیش از دو ساعت طول کشید. عکس‌های منتشر شده در سایت آتش‌نشانی نشان می‌دهد که بیشتر به بدنه و فضای داخلی خودرو آسیب وارد شده است.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد حادثه با سازمان‌های مربوطه و سازنده خودرو در تماس است.

این نهاد تاکید کرد اگر داده‌ها یا تحقیقات نشان دهد نقص یا خطری برای ایمنی وجود دارد، برای حفاظت از مردم اقدامات لازم انجام می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تسلا با پشت سرگذاشتن تویوتا ارزشمندترین خودروساز جهان شد

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

بزرگترین آتش‌سوزی تاریخ تگزاس جان دست کم ۲ نفر را گرفت