کمیسیون واکسیناسیون آلمان: افرادی که آسترازنکا زده‌اند برای دُز دوم فایزر یا مدرنا تزریق کنند

واکسن آسترازنکا
واکسن آسترازنکا Copyright Alessandra Tarantino/Copyright 2021 The Associated Press. All rights reserved
Copyright Alessandra Tarantino/Copyright 2021 The Associated Press. All rights reserved
نگارش از یورونیوز با استفاده از  فرانس‌پرس
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمیته واکسیناسیون آلمان می‌گوید نتیجه پژوهش‌ها نشانگر آن است که ترکیب یک واکسن حامل آران‌ای پیام رسان و واکسن آسترازنکا مصونیت بیشتری در قبال ویروس کرونا ایجاد می‌کند.

آگهی

کمیسیون واکسیناسیون آلمان (ستیکو) روز پنجشنبه به شهروندان و ساکنان این کشور توصیه کرد تا برای کسب مصونیت بیشتر در برابر گونه دلتا، از ترکیب واکسن آسترازنکا و یک واکسن حامل آران‌ای پیام رسان (فایزر و مدرنا) استفاده کنند.

به این ترتیب به کسانی که دُز اول واکسن آسترازنکا را تزریق کرده‌اند، توصیه می‌شود که برای دومین تزریق، واکسن فایزر یا مدرنا تزریق کنند.

این کمیسیون دولت آلمان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «پاسخ دستگاه ایمنی بدن پس از تزریق دو نوع واکسن به روشنی بالاتر از تزریق دو دُز واکسن آسترازنکا است.» به علاوه «تزریق واکسن دوم باید ۴ هفته پس از تزریق آسترازنکا و فارغ از سن فرد دریافت کننده انجام شود.» این در حالی است ک فاصله تزریق بین دو واکسن آسترازنکا بین ۹ تا ۱۲ هفته است.

این توصیه به‌ویژه پس از انتشار نتیجه یک پژوهش در بریتانیا انجام می‌شود که براساس آن فردی که دو دُز واکسن را دریافت کرده قاعدتا در برابر گونه دلتا مصون است. براساس همین پژوهش، مصونیت ناشی از تزریق یک دُز به شدت در برابر این گونه به شدت مسری، بسیار کمتر است.

کمیسیون واکسیناسیون دولت آلمان اعلام کرد از این پس دولت آنگلا مرکل مسئول پذیرش یا رد این توصیه علمی است.

ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان روز پنجشنبه هشدار داد که در ماه ژوئیه که تازه آغاز شده است، ویروس دلتا مسئول ۷۰ تا ۸۰ درصد ابتلا به کووید-۱۹ خواهد بود. وی بار دیگر از شهروندان این کشور خواست تا واکسن بزنند.

تقریبا شش ماه پس از آغاز کارزار واکسیناسیون در آلمان ۵۵ درصد جمعیت این کشور، یعنی بیش از ۴۶ میلیون نفر دست‌کم یک دُز واکسن کرونا دریافت کرده اند. تقریبا ۳۷/۷ درصد هر دو واکسن را زده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتایج تحقیقات واکسن آسترازنکا در آمریکا: اثر بخشی در افراد بالای ۶۵ سال بیش از ۸۳ درصد است

دو مرد جوان ژاپنی بعد از تزریق واکسن مدرنا جان خود را از دست دادند

دانشمندان: قرص شرکت مِرک شاید به پیدایش سویه‌های جدید کرونا کمک کرده باشد