درخشش بلندقامتان جوان والیبال ایران امیدها برای کسب مدال المپیک را زنده می کند

Irna
Irna Copyright Irna
Copyright Irna
نگارش از نیما قدکپور
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هرچند تیم ملی والیبال ایران و مربی روس خود در ۸ بازی لیگ ملتهای والیبال تاکنون ۵ پیروزی بدست آورده و در جای پنجم قرار گرفته اند اما ترکیب جوانان پرلیاقت و ستاره های پرتجربه والیبال ایران نوید روزهای روشنی در المپیک توکیو می دهد.

آگهی

رقابتهای والیبال المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو کمتر از ۷ هفته دیگر آغاز می شود. یکی از مهم ترین رشته های گروهی در المپیک بی تردید ورزش والیبال است.

بسیاری از کشورها ترجیح می دهند تا ۴ سال در رقابت های جهانی هیچ عنوانی نداشته باشند اما تیمشان را آماده رقابت ها و احتمالا روی سکوی المپیک ببینند.

تیم ملی والیبال ایران که در ۲۰ سال اخیر بیشترین جهش را در صحنه جهانی داشته است با سرمربی روس خود، ولادیمیر رومانوویچ اَلِکنو، برای دومین بار در تاریخ در بازیهای المپیک تابستانی حضور می یابد.

ولادیمیر رومانوویچ اَلِکنو بی تردید «آقای خاص» والیبال امروز جهان است.

او در یکسال اخیر نشان داده است که می تواند با هوش بالایش، ترکیبی از ستاره های جوان، خصوصا صابر کاظمی را با مغز متفکر والیبال جهان و کاپیتان تیم ملی، سعید معروف که خبرنگاران شبکه های مهم ورزشی جهان لقب «پاسور معجزه گر» را به او داده اند، به بهترین نحوی آماده رقابت های المپیک کند.

اَلِکنو پس از ۸ بازی در لیگ والیبال ملتها به همه ثابت کرده است که تیم ملی ایران می تواند «شگفتی ساز رقابت های المپیک توکیو» باشد.

تیم ملی والیبال ایران در رقابتهای لیگ والیبال ملتها از ۸ بازی ۱۶ امتیاز بدست آورده و در جایگاه پنجم جدولی قرار گرفته است که ۱۶ تیم از بهترین تیم های والیبال جهان در آن قرار دارند.

ایران ۵ پیروزی و سه شکست را تا امروز تجربه کرده است. تیم ملی دو بازی اول خود در مقابل ژاپن و روسیه را به حریفان واگذار کرد. پنج پیروزی متوالی داشت و پس از پیروزی شیرین در مقابل آمریکا امروز، پنج شنبه در مقابل صربستان ۳-۲ مغلوب شد.

جوانان موتور محرکه تیم ملی والیبال برای کسب مدال در المپیک

آلکنو پیش از بازیها اعلام کرده بود که این مسابقات به عنوان مرحله آماده سازی تیم ملی برای المپیک است و نتیجه برای تیم ملی مهم نیست. در همین راستا آقای خاص والیبال جهان همه بازیکنان را در این رقابت ها در شرایط بازی قرار داد تا «باتجربه ها به سطح آمادگی بالایی برسند و جوان تر ها بتوانند تجربه های بین المللی» کسب کنند چرا که هدف اصلی، بازیهای المپیک است و در این بازیها کمترین اشتباهی زیان فراوانی خواهد داشت.

در بازیهای لیگ والیبال ملتها که به علت شیوع ویروس کرونا در شهر ریمینی، شهر ساحلی ایتالیا، برگزار می شود تا امروز نام صابر کاظمی و مثل همیشه، سعید معروف در میان بهترین ها می درخشد.

تنها ستاره مصدوم تیم ملی ایران، امیر غفور است. اما برای اولین بار شاهدیم که ستاره های جوان و آذری تیم ملی والیبال ایران، با لیاقت و درخشش مثال زدنی جای غفورها را پرکرده اند و میلیون ها ایرانی هوادار را امیدوار به رقابت های المپیک.

تیم ملی والیبال ایران در گروه دوم مسابقات المپیک توکیو در کنار لهستان، صدرنشین کنونی لیگ جهانی و ونزوئلا، ژاپن، ایتالیا و کانادا قرار دارد. بازیهای تیم ملی والیبال از روز شنبه دوم مرداد ماه آغاز خواهد شد.

اولین بازی مهمترین است چرا که ایران در مقابل لهستان قرار می گیرد.

در پایان مرحله گروهی، چهار تیم برتر هر گروه به مرحله یک چهارم نهایی صعود می‌ کنند. ایران شانس زیادی برای صعود دارد اما باید بتواند دست کم در گروه خود دوم شود تا با تیم های ضعیف تری از گروه مقابل در مرحله یک چهارم مصاف داشته باشد. تیم ملی والیبال در بازی های المپیک ریو ۲۰۱۶ هم به مرحله یک چهارم صعود کرد اما در این مرحله مغلوب ایتالیا شد و از دور رقابت های کنار رفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازیکنان تیم ملی والیبال با مچ‌بند سیاه به زمین رفتند

تصاویری از تمرین مراسم حمل مشعل المپیک در فرانسه

روشن شدن مشعل المپیک با تیر آتشین «رابین هود»؛ سالگرد لحظاتی که نفس میلیون‌ها نفر را در سینه حبس کرد