سرویس پولی «توییتر آبی» با اشتراک ماهانه حدود ۳ دلار در اپ‌استور قرار گرفت

اپلیکیشن توییتر
اپلیکیشن توییتر Copyright CANVA PRO
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت توییتر، خدمات جدید پولی را با نام «توییتر آبی» در فروشگاه‌ اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند (اپ‌استور) قرار داده است که نشان می‌دهد این رسانه اجتماعی احتمالا به زودی سرویس پولی خود را راه‌اندازی می‌کند.

آگهی

شرکت توییتر، خدمات جدید پولی را با نام «توییتر آبی» در فروشگاه‌ اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند (اپ‌استور) قرار داده است که نشان می‌دهد این رسانه اجتماعی احتمالا به زودی سرویس پولی خود را راه‌اندازی می‌کند.

گرچه این برنامه دراپ‌استور قرار گرفته است اما هنوز برخی از ویژگی‌های آن کار نمی‌کند و در دسترس نیست.

توییتر مدت‌ها بود که به دنبال روش‌های بیشتری برای کسب درآمد می‌گشت. این شرکت در ماه آوریل گذشته اعلام کرد که ۱۹۹ میلیون کاربر دارد که می‌تواند هر روز از آن‌ها کسب درآمد کند.

در فروشگاه اپل (اپل استور) برنامه «توییتر آبی» با قیمت ۲.۹۹ دلار حق اشتراک ماهانه قرار گرفته است. در فروشگاه اندروید نیز این گزینه در بین «خریدهای درون برنامه‌ای» قرار دارد اما قیمت آن مشخص نشده است.

ویژگی‌های مورد انتظار برای سرویس پولی شامل گزینه آندو (بازگشت) است که به کاربران امکان می‌دهد توییت‌ها را برای چند ثانیه پس از ارسال آن برگردانند. ویژگی دیگر «مجموعه‌ها» نام دارد تا کاربران بتوانند فهرستی جداگانه از توییت‌ها ایجاد کنند و یک زنجیره توییتری را با سهولت بیشتری بخوانند.

جین مانشون وونگ، یکی از کاربران متخصص در حوزه فناوری برای نخستین بار این قابلیت جدید را در اپ استور شناسایی کرد. هنوز توییتر به طور رسمی این موضوع را تایید نکرده است گرچه پیش از این چنین شایعاتی مطرح شده بود، اما این کاربر در توییتی همراه با چندین عکس نوشت که نخستین فردی است اشتراک ماهانه «توییتر آبی» را خریده است.

وی در توییت خود اضافه کرد که «توییتر آبی» همراه با تم‌های رنگی و همچنین سفارشی کردن آیکن‌های برنامه است.

دریافت پول از کاربران در ازای ویژگی‌های بیشتر می‌تواند توانایی درآمدزایی توییتر را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. تنها در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ این شرکت درآمد یک میلیارد دلاری کسب کرده است. یافتن منابع دیگر درآمدی می‌تواند این نوع شرکت‌ها را کمتر در معرض نوسانات برای تبلیغات و یا تغییرات فناوری مانند اقدام اپل در توقف ردیابی دستگاه‌های خود قرار دهد.

قابلیت «tip jar» نیز چند وقت پیش در توییتر معرفی شد که کاربران این شبکه اجتماعی می‌توانند از طریق آن به یکدیگر کمک مالی کنند. البته در حال حاضر امکان کمک مالی به همه کاربران وجود ندارد و تنها گروه‌های خاصی را شامل می‌شود.

از این طریق به کاربران این امکان داده می‌شود تا علاوه بر لایک کردن و ریتوییت، به برخی از حساب‌های کاربری کمک مالی کنند. این قابلیت از طریق تنظیمات پروفایل کاربران مجاز فعال می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سرویس اشتراک «توییتر آبی» در کانادا و استرالیا راه‌اندازی شد

یک نوجوان به عنوان متهم اصلی هک‌ گسترده توییتر چهره‌های سرشناس بازداشت شد

کدام بازار سرمایه در طول ۱۰ سال گذشته سود بیشتری داشته است: بیت کوین یا مسکن در لندن؟