کلیه مرد یهودی کشته شده در ناآرامی‌های اسرائیل به زن عرب پیوند زده شد

راندا اوویس
راندا اوویس Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورنیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شهروندان عرب که ۲۰ درصد جمعیت اسرائیل را تشکیل می‌دهند، معتقدند که خشونت‌ها ریشه‌های عمیق و دیرین دارد.

آگهی

کلیه یک مرد یهودی که در جریان درگیری‌های خشونت‌بار اخیر میان اعراب و یهودیان ساکن در اسرائیل کشته شده بود به زنی عرب پیوند زده شد تا زندگی‌بخش روزهای تلخ او باشد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار گزارشی در این خصوص نام مرد یهودی اهدا کننده کلیه را یگال یهوشوا عنوان کرده و یادآور شده که این فرد ۵۶ ساله در جریان درگیری‌های اعراب و یهودیان در شهر لاد که جمعیتی مختلط دارد بر اثر اصابت سنگ کشته شده است.

خشونت‌های قومی و درگیری میان اعراب و گروه‌های تندرو یهودی در پی تظاهراتی در حمایت از حق فلسطینیان ساکن در محله شیخ جراح در بخش شرقی بیت‌المقدس آغاز شد و سپس به جنگ یازده روزه حماس و ارتش اسراسیل در غزه منجر شد.

این خشونت‌ها که پس از آتش‌بس در غزه نیز همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد به تازگی در شهر لاد و دیگر شهرهای اسرائیل که جمعیتی مختلط از ساکنان عرب و یهودی را در خود جای داده‌اند در گرفت و طی آن شمار زیادی از افراد منتسب به دو طرف در کوچه و خیابان به یکدیگر حمله کردند و خودروها و مغازه‌ها را به آتش کشیدند.

آسوشیتدپرس در گزارش خود آورده است که این ناآرامی‌ها پس از گذشت روزها‌ و شب‌های توام با خشونت یک نقطه‌ روشن و امیدوارکننده نیز به همراه داشت.

راندا اوویس مادر ۵۸ ساله شش کودک که حدود ۱۰ سال در فهرست پیوند اعضا قرار داشت کلیه پیوندی یگال یهوشوا شهروند یهودی ساکن شهر لاد را که در جریان درگیر‌های اخیر کشته شده بود، دریافت کرد.

مشخصات پزشکی یهوشوا که پیش‌تر نام خود را به عنوان اهدا کننده عضو ثبت کرده بود با زن عرب متقاضی کلیه همخوانی داشت و این پیوند سرانجام انجام شد.

راندا اوویس پس از دریافت کلیه در نخستین مصاحبه‌ای که در مرکز پزشکی شهر بیت‌المقدس انجام داد،‌ گفت که هرگز باور نمی‌کرده که این اتفاق بیافتد.

وی سپس با آرزوی برقراری صلح میان اعراب و یهودیان گفت که به او گفته‌اند فرد یهودی دهنده کلیه انسان خوبی بوده و کاری با دیگران نداشته اما در جریان درگیری‌ها کشته است.

شهروندان عرب که ۲۰ درصد جمعیت اسرائیل را تشکیل می‌دهند، معتقدند که خشونت‌ها ریشه‌های عمیق و دیرین دارد.

این افراد برغم برخودار بودن از تابعیت و حق دادن رای خود را قربانی ظلم و تبعیض‌های گسترده می‌دانند. آنها همچنین ارتباط‌های خانوادگی نزدیک با فلسطینیان دارند و تا حد زیادی از خواسته‌ها و آرمان‌های فلسطینیان حمایت می‌کنند؛ مسئله‌ای که بخشی از یهودیان به خصوص گروه‌های تندروی یهودی را نسبت به آنها بدگمان و دشمن کرده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویر درگیری فلسطینی‌ها و پلیس اسرائیل در مسجد‌الاقصی ساعاتی پس از آتش‌بس

از گردان اسرائیلی «نتزاه یهودا» چه می‌دانیم؟ چرا آمریکا به دنبال تحریم آن است؟

رئيس اطلاعات ارتش اسرائيل به دلیل «شکست اطلاعاتی در حمله حماس» از سمت خود کناره‌گیری کرد