فرانسوی ایرانی‌تبار برنده رتبه دوم مسابقات یوروویژن ۲۰۲۱ شد

باربارا پراوی نماینده فرانسه در یوروویژن
باربارا پراوی نماینده فرانسه در یوروویژن Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

باربارا پراوی، خواننده فرانسوی ایرانی‌تبار، که در مسابقات موسیقی سالانه یوروویژن ۲۰۲۱ اروپا به نمایندگی از فرانسه انتخاب شده بود توانست شب گذشته پس از یک گروه ایتالیایی به مقام دوم دست یابد.

آگهی

باربارا پراوی، خواننده فرانسوی ایرانی‌تبار، که در مسابقات موسیقی سالانه یوروویژن ۲۰۲۱ اروپا به نمایندگی از فرانسه انتخاب شده بود توانست شب گذشته پس از یک گروه ایتالیایی به مقام دوم دست یابد.

خانم پراوی ۲۸ ساله که پدری صرب و مادری ایرانی دارد، نوه حسین زنده‌رودی نقاش برجسته مکتب هنری سقاخانه است و به نمادی از استعدادهای نوظهور در خانواده‌های مهاجر در جامعه هنری فرانسه تبدیل شده است.

باربارا پراوی در مسابقه انتخابی داخلی فرانسه در رقابت با ۱۱ خواننده دیگر موفق شده بود نظر موافق کمیته داوران و آرای مردمی را جلب کند و به عنوان نماینده فرانسه به رقابت‌ها اعزام شود.

خانم پراوی که شب گذشته ترانه مشهور خود با عنوان «Voilà» را اجرا کرد، پس از پایان مسابقات به رادیو فرانس‌انفو گفت: «رسیدن به مقام اول چیزی غیرمنتظره است. به همین خاطر وقتی انقدر نزدیک هستی به این مقام می‌لرزی و به خودت می‌گویی شاید نفر اول من باشم. این آهنگی بود که از متن ترانه تا موسیقی‌اش را خودم کار کرده بودم و به همین خاطر واقعا خوشحالم.»

الکساندرا ردآمیل، رئیس هیئت فرانسوی که خواننده تیمش با اختلاف ناچیز ۲۵ امتیاز به مقام دوم بسنده کرد در این‌باره گفت: «ما دوم شدیم، ۳۰ سال است که چنین مقامی را به دست نیاورده بودیم. به کاری که انجام شد افتخار می‌کنیم. به عملکرد باربارا افتخار می‌کنیم.»

جدود ۵.۵ میلیون بیننده در فرانسه مسابقه فینال یوروویژن ۲۰۲۱ را تماشا کردند که بالاترین میزان تماشاگر برای این رقابت‌ها در این کشور از سال ۲۰۰۹ بدین سو محسوب می‌شود.

دلفین ارنو، رئیس رادیو تلویزیون فرانسه، با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی ضمن تبریک به خانم پراوی برای «عملکرد باشکوهش»، گفت: «او رنگ‌ فرانسه، صحنه موسیقی فرانسه و زبان فرانسه را در مقابل بیش از ۲۰۰ میلیون بیننده (در سراسر جهان) بالا برد.»

در رقابت‌های امسال یورو ویژن امسال گروهی از ایتالیا به نام «منسکین» (Maneskin) که در زمینه موسیقی راک فعال است مقام نخست را به خود اختصاص داد. این اولین بار پس از قریب سه دهه است که نماینده ایتالیا موفق به کسب چنین مقامی می‌شود.

دامیانو دیوید، خواننده اصلی گروه منسکین، با بیان خوشحالی خود گفت که این گروه قدردان فرصتی است که برای شرکت در این رویداد عظیم به دست آورده است.

مراسم امسال تحت تاثیر محدودیت‌های کرونایی قرار داشت، با این حال ۳۵۰۰ نفر که همگی به لحاظ تست کووید-۱۹ منفی بودند به طور زنده اجازه یافتند مسابقه فینال را از نزدیک تماشا کنند.

مسابقات امسال که شصت و پنجمین دوره رقابت‌های یوروویژن به حساب می‌آمد، در بندر روتردام هلند برگزار می‌شد. مسابقات سال گذشته یوروویژن به دلیل همه‌گیری کرونا لغو شده بود.

دوره بعدی یوروویژن در ایتالیا برگزار می‌شود.

به اینستاگرام یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دانشمندان برای اولین بار در خاک ماه گیاه پرورش دادند

پایانی برای شایعات؛ نتیجه تست مصرف مواد مخدر برنده ایتالیایی یوروویژن منفی شد

ده ماه حبس برای مادری که فرزندانش را در خانه تنها گذاشت تا به جشن تولد برود