پیش‌بینی رشد جمعیت در اتحادیه اروپا؛ جمعیت روستایی کم و شهری زیاد می‌شود

جمعیت اروپا
جمعیت اروپا Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تا سال ۲۰۵۰ میلادی، رشد جمعیت در تقریبا سه پنجم مناطق شهری افزایش یافته و به احتمال زیاد در چهار پنجم مناطق روستایی کاهش پیدا کند.

آگهی

یورواستات، اداره آمار اتحادیه اروپا پیش‌بینی کرد که تا سال ۲۰۵۰ میلادی، رشد جمعیت در تقریبا سه پنجم مناطق شهری افزایش یافته و به احتمال زیاد در چهار پنجم مناطق روستایی کاهش پیدا کند.

بر پایه این پیش‌بینی، بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۵۰ میلادی کل جمعیت شهری در ۱۵ کشور عضو اتحادیه اروپا افزایش می‌یابد و این افزایش از ۲.۳ درصد در کرواسی تا ۳۵.۴ درصد در مالت متفاوت خواهد بود. به جز مالت، ایرلند و سوئد نیز به ترتیب با ۲۹.۲ و ۲۵.۱ درصد شاهد افزایش جمعیت شهری بالای ۲۰ درصد خواهند بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در مقابل، پیش‌بینی می‌شود که جمعیت شهری در ۹ کشور عضو اتحادیه اروپا به ترتیب زیر کاهش یابد: بلغارستان (۱.۴- درصد)، پرتغال (۱.۶- درصد)، مجارستان (۱.۷- درصد)، لیتوانی (۲.۷- درصد)، ایتالیا (۳.۱- درصد)، رومانی (۸.۶- درصد)، لهستان (۱۰.۳- درصد)، یونان (۱۶.۷- درصد) و لتونی (۱۷.۷- درصد).

پیش‌بینی شده است که در همین مدت، جمعیت کل روستاها فقط در چهار کشور عضو اتحادیه اروپا به ترتیب زیر افزایش یابد: ایرلند (۲۴.۵ درصد)، سوئد (۱۰.۹ درصد)، دانمارک (۱.۲ درصد) و بلژیک (۱ درصد).

یورواستات
پیش‌بینی جمعیت در اتحادیه اروپایورواستات

یورواستات می‌گوید در سوی دیگر این آمار، ۲۰ کشور عضو اتحادیه اروپا تا ۲۰۵۰ کاهش کلی در جمعیت روستایی خود را به ثبت خواهند رساند، کاهشی از ۴۳.۵- درصد در لیتوانی تا ۰.۶- درصد در اتریش.

این نهاد اروپایی همچنین کاهش قابل توجه بیش از ۲۰ درصدی را برای جمعیت روستایی لتونی (۳۷.۶- درصد)، بلغارستان (۲۶.۸- درصد)، رومانی (۲۵- درصد) و کرواسی (۲۳.۳- درصد) پیش‌بینی می‌کند.

در مورد مناطق بینابینی شهری و روستایی پیش‌بینی شده است که جمعیت در ۱۷ کشور عضو اتحادیه اروپا کاهش یافته و در هشت کشور بیشتر شود. بیشترین تغییرات جمعیتی این مناطق در ایرلند و استونی به ترتیب با ۳۰.۶ و ۴۱.۷- درصد خواهد بود.

یورواستات می‌گوید گزارش پیش‌بینی‌های جمعیتی خود را که با آمار ارائه شده توسط دولت‌های عضو اتحادیه در سطح ملی همخوانی دارد، بر مبنای داده‌های این دولت‌ها از ابتدای ژانویه ۲۰۱۹ به این سو تنظیم کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زنان کدام کشور عضو اتحادیه اروپا بالاترین نرخ فرزندآوری را دارند؟

کاهش نرخ زاد و ولد در چین؛ زوج‌ها اجازه تصاحب ۳ فرزند را پیدا کردند

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد