نخستین قضاوت داور فوتبالی که در اسرائيل تغییر جنسیت داده است

ساگی برمن داور اسرائيلی که با تغییر جنسیت نام خود را هم به ساپیر تغییر داده است
ساگی برمن داور اسرائيلی که با تغییر جنسیت نام خود را هم به ساپیر تغییر داده است Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برمن که حالا باید او را خانم برمن نامید، پس از تغییر(تطبیق) جنسیت، همچنان به شغل خود به عنوان داور ادامه می‌دهد و یک مسابقه فوتبال در رقابت‌های لیگ اسرائيل را سوت زد.

آگهی

ساپیر برمن، اولین داور تراجنسیتی فوتبال در لیگ برتر اسرائيل، روز دوشنبه نخستین بازی خود را از زمانی که تغییر(تطبیق) جنسیت داده داوری کرد.

برمن که دیگر باید او را خانم برمن خواند ماه گذشته اعلام کرد که نام خود را از ساگی به ساپیر تغییر داده است.

تغییر جنسیت برمن سبب شد تا این فرد ۲۶ ساله به نخستین داور تراجنسیتی در لیگ برتر اسرائيل بدل شود که یک بازی فوتبال را قضاوت کرده است. برمن که حالا ۲۶ سال دارد از سال ۲۰۱۱ قضاوت در مسابقات فوتبال در لیگ اسرائيل را در کارنامه دارد.

این داور تراجنسیتی روز دوشنبه مسابقه تیم‌های فوتبال هاپوئل حیفا و بیتار اورشلیم را سوت زد و در پایان این تیم هاپوئل بود که موفق شد با نتیجه ۳-۱ پیروز از میدان خارج شود.

AP Photo
ساپیر برمن داور اسرائيلیAP Photo

برمن روز گذشته در میان ترکیبی از تشویق‌ها و البته سوت‌های تماشاگران حاضر در استادیوم وارد زمین شد. برخی از هواداران از تصمیم او حمایت کردند. یکی از تماشاگران هم تابلویی با عبارت «ساپیر، ما همه با تو هستیم» در دست داشت.

رونیت تیروش، رئيس اتحادیه داوران اسرائيل با دفاع از تصمیم برمن، او را فردی شجاع خواند و تاکید کرد برمن با این اقدام، یک روند تاریخی را برای فوتبال اسرائيل آغاز کرده است.

Sebastian Scheiner/Copyright 2021 The Associated Press. All rights reserved.
تماشاگران حاضر در ورزشگاه، شاهد نخستین قضاوت خانم برمن بودندSebastian Scheiner/Copyright 2021 The Associated Press. All rights reserved.

برمن پیشتر در خصوص تصمیم خود گفته بود: «من نمی‌دانم که آیا اولین داوری هستیم که چنین کاری انجام داده یا نه، اما به هر حال من در حال طی کردن این مسیر هستم.»

او همچنین تایید کرده که انتقادات و تهدیدهای بسیاری دریافت کرده و بسیاری از افراد در شبکه‌های اجتماعی او را تهدید کرده‌اند اما در عین حال حمایت‌هایی هم دریافت کرده که از آن جمله می‌توان به همکاران او در جامعه داوری اسرائيل اشاره کرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اردوغان: دگرباشان جنسی عامل تخریب و ویرانگری جامعه ترکیه هستند

جشن دگرباشان جنسی در اسرائیل زیر سایه کرونا

دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا گذرگاه‌های بیشتری برای کمک به نوار غزه باز کند