نماینده راست افراطی پارلمان اروپا برای تحمل حکم زندان حاضر به استرداد نشد

یوانیس لاگوس
یوانیس لاگوس Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوزفارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یوئانیس لاگوس، نماینده پارلمان اتحادیه اروپا از حزب راست افراطی فجر طلایی یونان روز چهارشنبه از تمکین به اجرای حکم استرداد به آتن برای تحمل زندان استنکاف کرد.

آگهی

یوئانیس لاگوس، نماینده پارلمان اروپا از حزب راست افراطی فجر طلایی یونان روز چهارشنبه از تمکین به اجرای حکم استرداد به آتن برای تحمل سیزده سال حبس سر باز زد.

یک دادگاه کیفری یونانی در ماه اکتبر این سیاستمدار و ۱۷ نماینده پارلمان یونان را به جرم عضویت در مرکزیت یک سازمان تبهکار به حبس های بلندمدت محکوم کرده بود. این نماینده راست افراطی پارلمان اروپا از حزب فجر طلایی از زمان صدور رای دادگاه به یونان بازنگشته است.

به گفته دایره اجرای احکام دادستانی بروکسل، آقای لاگوس روز سه شنبه و پس از رای مثبت پارلمان اروپا به رفع مصونیت وی، بازداشت شد و روز چهارشنبه در یکی از شعب دادستانی بروکسل حضور یافت.

براساس بیانیه دادستانی بروکسل یوئانیس لاگوس از پذیرش حکم استرداد و تسلیم به مقام های یونان استنکاف کرد و به همین دلیل به بازداشتگاه منتقل شد. دادگستری بلژیک تا ۱۵ روز آینده درباره چگونگی استرداد وی به یونان تصمیم خواهد گرفت.

حزب فجر طلایی یونان در دهه ۸۰ قرن بیستم و با الهام از تفکرات نئونازی بنیان نهاده شد. این جریان حاشیه ای در دوره بحران اقتصادی در سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ محبوبیت بالایی کسب کرد و موفق شد به پارلمان یونان راه یابد.

در پی قتل پاولوس فیساس، رپر چپگرای یونانی در سال ۲۰۱۳ از سوی یک عضو حزب فجر طلایی، محاکمه پنچ ساله این جریان راست گرای افراطی آغاز شد.

به جز یوئانیس لاگوس و یک نماینده فراری دیگر، سایر محکومان این پرونده در حال گذران دوره حبس در زندان های یونان هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشف جسد سه مهاجر در سواحل ترکیه؛ آنکارا یونان را مقصر دانست

مذاکرات بین مقامات ترکیه و یونان در آتن برای پایان دادن به تنش‌ها در شرق مدیترانه

مقابله با «تهدیدهای ترکیه»؛ اسرائیل با قبرس و یونان در آب‌های مدیترانه رزمایش نظامی برگزار کرد